חינוך ילדים

חלוקת כספים בין אחים

  • י"ב כסלו התשע"ח
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אני אח אמצעי בין שני אחים כיוםמבן 29 נשוי כ-3 שנים. הורי היקרים החליטו שהם עוזרים לי ולשני אחיי בנטל הכלכלי ובמאמץ לרכוש דירה. הם שניהם שכירים שעבדו כל חייהם וחסכו פרוטה לפרוטה בעמל רב. בפועל החלוקה היתה כזאת - אני התחתנתי ראשון וקיבלתי 480 אלף שקל עזרה מאוד מכובדת שאני מעריך מאוד יש לציין כי גם הוריה של אשתי עזרו בסכום 420 אלף. לאחר מכן אחי הקטן אברך שהתחתן אחריי קיבל מיליון ו200 אלף שקל לאחר שהתחתן עם כלה שהוריה ללא אמצעים בכלל. לכתחילה בתנאי השידוך סוכם על עזרה של 600 אלף , בפועל הם קיבלן פי שניים. לאחרונה הןרי עשו צעד גם עבור האח הבכור שעדיין לא התחתן ועזרו בחצי מיליון שקל עד לנקודת הזמן הזאת - ייתכן כי בהמשך יעזרו יותר. אני מאוד מעריך את הורי על העזרה וכמובן שזה לא מובן מאליו בעלל הרוב לא זוכים לכך מה שיש לציין כי הורי אינם אנשים עשירים. השאלה היא האם החלוקה מוצדקת , האם אני צריך לקבל בהבנה שאחי האברך קיבל פי שלושה ממני (גם אחי הבכור מוחה על כך) אנחנו מבינים שהוא אברך ללא משכורת גדולה ומעריכים את עולם התורה וכמובן שומרים תורה ומצוות. המצב הזה יצר מתח רב בבית ובין האחים , תחושה של אפלייה. הורי טוענים כי היתה הזדמנות לדירה במחיר שלא יחזור .. אני לא מסכים איתם וטוען כי אחי ואשתו יכלו להתחיל בדירה מצומצמת ולאחר מכן להתקדם על פי האמצעים...מה עושים?

תשובה

קשלום וברכה

חשוב מאוד להפנים שכסף ששייך להורים אינו שלכם. אמת שלמדנו שלעולם אל ישנה אדם את בנו בין הבנים כפי שלמדנו אצל יוסף וכו', אבל בכל זאת זה המוסר להורים ולא עליכם להתערב להורים מה לעשות בכסף שלהם. הם הרגישו והבינו שזה מה שהם צריכים לעשות לפי הענין ולמרות שיתכן והם טועים לא ניתן לדרוש מהם לנהוג בכספם אחרת מאיך שהם מרגישים.

אין לי ספק שהם אוהבים את כל ילדיהם במידה שווה אבל ה' הכניס בלבם שיתנו לאח יותר מאשר לכם מסיבות הידועות לו ואין לכם לכעוס ולרטון כלל חלילה.

יש לתת להורים את הכבוד המגיע להם ולתת להם את הזכות לעשות בכספם כהבנתם והעיקר לחיות באהבה ואחווה ושלום בין כל בני המשפחה ולזכור שה' הוא המחליט כמה כסף כל אחד יזכה. אם חלילה מישהו קופח שלא בצדק אין ספק שה' ישיב לו את כספו.

בברכת הצלחה מרובה

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כספיםהתמודדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה