הלכות ומנהגים

תיקונים לכל אומות עולם

  • י' כסלו התשע"ח 
אא

שאלה

אם לגוי אין נשמה, אז למה גם הוא עובר תיקון? גם הם חולים גם הם נהרגים גם הם קוברים את קרוביהם? האם גם הם ייפגשו בעולם הבא עם המשפחה? האם גם הם צריכים לטהר ולזכך את נפשם?

תשובה

שלום וברכה,

לכל גוי יש נשמה, ולכן הוא חייב בשבע מצוות בני נח (שעיקרן מצוות שבין אדם לחברו). אם הגוי יהיה טוב וצדיק - ייחשב ל"חסיד אומות העולם" ויזכה לחלק בעולם הבא. אמנם לא בדרגה של הישראל, כי לא זכה לקיים את תרי"ג מצוות, אך יזכה לחלק טוב לפי דרגתו. ואם ירצה להתגייר יוכל לקבל נשמת יהודי ואז יזכה לדרגה גבוהה כיהודי. הבחירה בידו.

אני מניח שגם הגוי רואה את קרוביו. וכמובן שהם צריכים לטהר ולזכך את נפשם לפי שבע מצוות בני נח שקיבלו. נא לראות בהרחבה:

https://www.hidabroot.org/article/226414

 https://www.hidabroot.org/article/193604

בברכה,

דניאל בלס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נשמהתיקון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים