איך אפשר להיות בשמחה עם כל הקשיים שיש?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ראשית ברצוני להודות לכם על האפשרות לקחת חלק בשאילת השאלות כאן,ואני מאוד מעריכה זאת - שהרי, אתם עושים קידוש ה` גדול. ברשותי שני שאלות מעיקות שיושבות בליבי זמן רב, 1.איך אדם שחי ימים שיגרתיים עם הרבה קשיים - של פרנסה, לימודים,משפחה- יכול להצליח להתעלות על עצמו ולשמוח גם בזמן שהאדם כ"כ טרוד בעיניניו החומרים. 2. איך יכול אדם גם בזמנים קשים לקשור חייו בין העינינים החוליים לאמונה ולכל הערכים הדתיים גם יחד. פשוט לעיתים נדמה שזה כבר הבלתי- אפשרי. המון, המון -תודה אני...

תשובה

תודה.

1.פשוט תשומת לב, תמיד להקפיד על זמן מועט שיהיה להנאה האישית , כל יום להקדיש עשר דקות להנאה שלך הפרטית זה יכול להיות הכוס קפה בבוקר , העיתון בערב, אבל באותם דקות לתרגל לרוקן את הראש ממחשבות , בצורה כזאת תרגישי שאת לא נגררת ונשאבת בחיים אלא כל יום יש לך גם את הזמן שלך הפרטי שאת שולטת עליו.

2.להתבונן למען מי את עושה את הכל, תדמייני את הילדים שלמענם את עובדת גדולים כבר ואיך כעת בזכות הכביסה שלך הם מתפללים בבית הכנסת מגדלים משפחות, להכניס במוחש את התוכן שקיים אבל נשכח מרוב טרדה, בקיצור התשובה לשני השאלות זה התבוננות במה שכבר יודע לך אבל את לא מפנימה , ההתבוננות והחשיבה זה צורת ההפנה שתוביל גם להרגשה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה