למה התורה לא מזכירה את הבנות של אדם וחוה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום לכל מערכת הידברות... שאלה ראשונה- עניתם פה באחת התשובות , שלאדם וחווה נולדו עוד ילדים והיה בניהם גילוי עריות וכו`..., איך זה יתכן שלאדם וחווה שהם ה=ר=א=ש=ו=נ=י=ם= עלי אדמות , שלנולדו להם מספר רב של ילדים אבל בתורה נרשם רק על שניים מהם??? למה לא הזכירו גם את שאר האחים ואחיות??? שאלה שנייה,- כל פעם הרבה אנשים אומרים לי שאני מניח תפילין ושומר שבת ועובד את השם אני מעלה ועוזר לנשמה של אבא או אמא או סבא שנפטר (חס וחלילה לא עלינו) עכשיו זה טוב מצד אחד ...אבל עניתם פה גם שהנשמות שעולות ,חוזרות לפה בתור גוף אחר , אז בעצם הנשמה של סבתא שלי ז"ל למשל יכול להיות שהיא לא למעלה והיא בעצם פה בגוף אחר ?? תודה מראש ..

תשובה

שלום

1. גילוי עריות זה הגדרה לאיסור שנקבע רק מימי נוח, לפניו לא היה איסור כזה. נולדו אחיות תאומות עם הבל וקין כפי שנולדו עם השבטים, התורה אינה ספר היסטוריה וכותבת רק את הפרטים שטמון בהם משמעות נצחית.

2. לנשמה יש חלקים רבים, ועילוי הנשמה לא נפסק אם מתגלגת חזרה.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים