אמירת הלל ביום בעצמאות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לצוות האתר שלום רב! אני רוצה לדון בעניין אמירת הלל ביום העצמאות או לאו. למרות שבית המקדש עדיין לא נבנה, שיבנה במהרה בימינו אמן, אנו חיים בארץ הקודש וצריך להודות ולשבח את בורא עולם על שנתן לנו לחיות בארץ, בריבונות ושלטון יהודי,האם יש לנו בזמננו, הסמכות להחליט ולומר הלל (לא גמור כמובן) ביום העצמאות?. ( אני יודעת שהרב מרדכי אליהו אומר שכן לומר הלל, עפ"י ספר הלכות של הרב, אך אמרו לי שזה מפני שהוא פונה למגזר ה"מזרחי" ולא מכיוון שהוא חושב שזה נכון לעשות כן) 1.מה עושים, מה נכון 2.והאם זה ייתכן שהרב יפסוק למגזר מסויים גם אם הוא לא חושב כפי פסיקתו?!!! בתודה רבה

תשובה

שלום

1. לא יתכן לחשוד ברב מרדכי אליהו שאומר דברים רק משום שכך השומעים לו רוצים לשמוע.

2.כבר הכירעו רוב הפוסקים שאין בכוח דורינו לחדש תפילות , הלל, ויום טוב לציבור. מעבר לנקודה שהתאריך ה באייר אין לו שום משמעות מבחינת הנס של הצלת עם ישראל במלחמה, להפך זהו יום שהכריזו על הקמת המדינה כישות חילונית שלא כפופה כלל לחוקי התורה, הכרזה זו התסיסה יותר את העמים הערביים לצאת למלחמה כוללת עם יושבי הארץ היהודים.

 אם כן מה מקום יש לציין יום זה כיום ישועה להצלת נפשם של יושבי הארץ( הסברא היחידה לומר הלל זה משום הצלת הנפש ולא הקמת גוף ממלכתי כזה או אחר חשוב ככל שיהיה, ובלי לדון כלל מה עם יושבי חו"ל שהרי הם לא עמדו בסכנת נפשות).


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה