אדם שלא שומר שבת נקרא רשע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ידוע אשר יבוא המשיח בב"א כל הרשעים יקרה להם משהו . ברצוני להגיד שאלה שמעניינת אותי . 1. אדם ששומר מצוות מניח תפילין בקבלת שבת בבית הכנסת מנסה כמה שיותר , אבל אינו שומר שבת . הוא נחשב רשע?. ; כלומר, מה נחשב רשע ? ? ? (שומר שבת לא שומר שבת אבל איש עם דרך ארץ וכו` . ) תודה מראש .

תשובה

בעיקרון כל מצווה שאדם עושה מגיע לו שכר עליה וכן כל עבירה מגיע עונש. במידה והוא מאמין בעשיית המצווה שיש שכר ועונש הרי הוא יקבל את השכר בעולם הבא , ולא יתנו לו את זה פה בהנאות גשמיות בלבד.

אבל יש דברים שהם עיקריים לדוגמא- יש שלוש עשרה עיקריים של אמונה שמי שכופר בהם פשוט אינו שייך לכל המהלך של התורה ומפקיע את עצמו מקבלת שכר וחיים לעולם הבא. ודוקא שבת היא היא המצווה שרומזת על זה שיש עולם הבא ואחרי ששת ימי המעשה(שזה גם כנגד ששת אלפים שנה שקודם לגאולה) מגיעה השבת היא העולם הבא , הזמן של השכר והעידון. ולכן מצווה זו מאד הכרחית יותר משאר מצוות כדי שיהיה האדם זכאי וראוי לקבל את שכרו בעולם הבא.

שבת בתורה נקראת "אות" "וברית" בין הקב"ה לישראל זה הזמן והמצווה שבה עם ישראל והקב"ה נמצאו יחדיו לחוד , בלי מעורבות של שאר העולם.ולכן מי ששומר את השבת יש לו את האות והסמל של היהודי ומימלא מקבל את המקום ששמור לכל יהודי בעולם הנצחי לעתיד לבוא.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה