אם אלוקים הוא אחד לכל הבריות, מדוע ייחד רק עם אחד?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רוב העולם מאמין באל אחד, או בכח עליון יחיד, אני מאמינה שכולם מתכוונים לאותה ישות בלתי מוגדרת ואם כך, מדוע נתן אלוהים את התורה רק לעם אחד ולא לכל בריותיו שיחיו עפ"יה?? מדוע יש שלוש דתות (מרכזיות)ולא אחת? מדוע בחר אלוקים רק בעם היהודי להיות לו לעם סגולה? ידוע לי ששאל את העמים האחרים אם מוכנים לקבל תורתו ורק עמ"י ענה "נעשה ונשמע" אך מה אשמים הדורות שלאחריהם שאולי היו מוכנים לקבל את התורה? רבים מאמינים באל אחד ולמענו הם שומרים תורה ומצוות כל אחד עפ"י דתו, אם היא יהודית, נוצרית או מוסלמית, והם כולם מאמינים שיזכו ל"גן עדן" עפ"י תפיסתם שלם, אך עפ"י מה יקבע שכרן של מצוות?

תשובה

אומר ה"תנא דבי אליהו"(ספר שכל הכתוב בו נאמר על ידי אליהו הנביא זכור לטוב)-מעיד אני עלי שמים וארץ שכל אדם בין איש בין אשה בין גר או גוי, עבד או קטן אם יכוון ליבו לקב"ה ויקדש עמצו ראוי שתשרה עליו שכינה וכו(זה לא לשונו במדויק אך בערך) השראת השכינה ועשיית רצון הבורא אפשרית לכל אדם.

אך אברהם אבינו עליו השלום כיוון שהיה היחיד בדורו הוא מעבר אחד וכל העולם מהעבר השני (לכן נקרא עברי) שהאמין בקב"ה ובאל אחד זכה שממנו ומזרעו יצאו אלו שיכנסו בברית עם הקב"ה.

על כל השאר נאמר מרשעים יצא רשע, ולא יתכן שמשורש רע יצא טוב גמור, כמובן שישנם ניצוצות ונשמות גבוהות בכל העמים גם כן והם באמת זוכים להכנס ולהסתופף תחת כנפי השכינה.

אחת הסיבות ליציאתנו לגלות כה ארוכה היא פיזור עם ישראל בין האומות ולעלות משם את כל ניצוצות הקדושה שהתפזרו שם, זו גם אחת הסיבות לירידה מצרימה, ולנשיאת פילגשים נוכריות על ידי המלכים הצדיקים וכו.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה