האם ניתן להקביל את עולם המיקרוקוסמוס של האטום לעולם המקרוקוסמוס שלנו?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, עפ"י הסבר מסויים של הבריאה, היהודים הם בערך 1-2% מהבריאה אך הם אלו שמנשימים, מחיים ומפעימים את כל השאר. אם כן, עלתה בי מחשבה שהנתונים תואמים את מבנה האטום (אדם= עולם קטן): הגרעין מהווה בערך 1-2% מתכולת האטום וכל השאר זה בעצם ריק/ אשליה (של תנועת הגרעין). האם ניתן להקביל את עולם המיקרוקוסמוס של האטום לעולם המקרוקוסמוס שלנו? אומרים שהיהודים מפעילים את כל הבריאה, ושכל השאר בעצם ריק וניזון מאיתנו. האם ניתן להסיק מכך שהיהודים הם הגרעין שמפעיל את כל היקום? אם ההקבלה הזו אכן נכונה, מה אם כן תפקידם הרוחני/ משמעותם של הגויים? האם הם אשלייה של התנועה של היהודים? האם יש להם מציאות....?(אני שואלת שאלות מתוך ההשערה שאכן רעיון האטום מולבש על מציאותינו ולא מתוך מקום שאני באמת מסוגלת לתפוס שאין לשאר העולם שום חשיבות או ערך אחר מלבד עצם היותם..) איך תפיסה זו מתקשרת ל7 מצוות בני נח? איך זה מיתקשר ל"גוף" השלם של הבריאה? האם תוכל להתייחס להבדל מבנה הנשמה של היהודי לעומת הגוי. יש לי חלקים של מידע וידע- אני לא מצליחה לחבר הכל ולקבל תמונה שלמה של המציאות. אודה לך על התייחסותך.

תשובה

צריך לנהוג בעדינות כשעונים על שאלה כזו באתר ציבורי. העולם הולך בדרגות כאשר לכל אחד יש חשיבות אישית וחשיבות כמשרת למטרה יותר גבוהה ההבדל הוא באחוזים של כל דבר בכל אדם. לדוגמא אצל גוי יעודו לשמש ככלי לבנין העולם והזמנת צרכי עולם.

שבע המצוות אלו מצוות מסוימות כדי לאפשר קיום של המין האנושי וכדי שיהיה בכלל כלים לקיום העולם. אצל היודי גם יש דרגות רוב היהודים יש להם אומנם תכלית עצמית אך גם אחוזים ניכרים של היותם משמשים לאנשים היותר שלמים.

ישנם בכל דור מספר מועט של יהודים שהם האדם השלם שבכל ישותם משמים לעבדות השם וסביב הציר שלהם הכל מסתובב. ההתחלקות הזאת נוצרה עקב חטא אדם הראשון שמאז העולם נכנס לתהליך בירור של הרע מטוב. להרחבה לקריאת לשון הרמב"ם בנושא זה, תעייני בתשובה לשאלה תחת הכותרת "בשביל מה כל המיליארדים בעולם"


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה