יש אנשים רעים בעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אניכנראה הייתי תמימה יותר משחשבתי- גידלו אותי בדרך של נתינת אמון באנשים- אמונה שאנשים וןבים- ואני מגלה שלא- יש אנשים שאין להם מה לעשות חוץ מלתכנן רע למישהו אחר, קשה לי עם זה. לא האמנתי שדבר כזה קיים- אתן דוגמא אישית- לפני שנתיים בערך הרגשתי שפתאום כלום לא מצליח לי יותר, לא בלימודים, לא בחיים לא מוצאת את הזיווג שלי, ואמרתי לאמי שפשוט לא מצליח לי- לפני מספר חודשים בת דודה שלי סיפרה לאחי שסבתא שלה אמרה לה שאם היא רוצה להיות מוצלחת כמו מישהו שתביא לה בגדים מאותו בן אדם והיא תעביר אליה את ההצלחות- ובאמת באותה תקופה לפני שהכל התחיל שלא להצליח היא באה פתאום קר לה לקחה ממני גרביים אחרי זה חם לה לקחה גופיה- ומאוחר יותר כששאלתי מה עם הבגדים שלי היא טענה שהיא זרקה אותם- כן- ממש. אני לא דתיה- אבל אני מאמינה גדולה בה` וזה מייאש אותי- לדעת שאנשים יכולים לעשות ככה רע ולפגוע בחיים של אחרים ואיפה ההגנה של ה`. אני כל הזמן מדברת איתו ומשתדלת להודות תמיד גם כשקורה משהו טוב ואני לא מצליחה להבין את זה. מישהו יכול להסביר?בקשה

תשובה

ראשית כל לגבי המקרה שהזכרת , לא נראה שיש קשר מובהק לנעשה איתך לבין לקיחת הבגדים. לא שמעתי על תהליך שכזה וזה נשמע לא מבוסס. אין ספק שזאת שלקחה את הבגדים חשבה עליך רעות. היא האמינה ביכולתה לפגוע בך בדרך זו ולמרות כן עשתה זאת.

לפעמים כאשר נכנסים לדפוס חשיבה ואמונה שאכן יש לנו בעיה והתדרדרות מסויימת, זהו עצמו גורם ההשפעה הרעה שמוביל לירידה. כך גם אצלך, בחושבך שבמעשה זה מזלך ניזוק,זהו הגורם לירידת האמונה בעצמך וביכולתך להצליח. הסירי דאגה זו מליבך.

לקיחת כמה פרטי לבוש לא תהיה להם שום השפעה על חייך. באותה מידה של אמונה חשבי לפחות פעם ביום על כל הטוב שבך ועל מעלותייך. בדרך זו תאזרי כוח מחודש ומוטבציה להצלחה.אך יש צורך להדגיש שכדי שברכה תושפע משמיים צריך כלי לקבל את השפע.הכלי לקבלת השפע בעולם הזה אלו הן המצוות המעשיות היומיומיות.

תפילה על הצרכים ואמונה באפשרות לקבל את הברכה מהקב"ה זהו אכן דבר גדול וחשוב, אך צריך ליצור מעצמינו כלי ראוי ע"י המצוות המעשיות בכדי שנוכל לאגור את השפע משמיים.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה