יהודה ותמר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בספר בראשית מוזכר שיהודה בן יעקב הלך אל תמר כלתו בלי דעת שהיא כלתו למטרת תאווה וזימה... כיצד אב שבט המלוכה עשה דבר כזה? מה ההיבדל בין שיוסף עשה זאת... אצפה לתגובה ...ותודה מראש על נפלאות האתר...ועל המידע המדהים שמספק לנו..

תשובה

שלום מנחם

יש הבדל פשוט בין שני הסיפורים,אצל יוסף היא היתה אשת איש ויש בזה איסור גם לגוים וגם קודם למתן תורה,בנוסף יש כאן פגם מאד קשה במידות האדם, להסכים למעשה כזה עם אשת אדוניו שמלחמו אכל ואת כל ביתו הפקיד בידו.(וכידוע כונתה היתה לטובה ,היא ראתה שיולד לה זרע מיוסף ולא ידעה שזה מהבת שלה,ובנוסף רואים מה דרכם של רשעים אפילו אם כונתם לטובה הרי מיד שיוסף לא הסכים מה עשתה?

 טפלה עליו שקר וגרמה למאסרו לשווא) אולם אצל יהודה היא לא היתה אשת איש (וחשב שהיא פנויה לגמרי) ואין בכך איסור קודם למתן תורה. אלא כמובן שהשבטים הקדושים לא היו נכנסים לדבר כזה גם בשביל תאוה ח"ו,ויהודה גם כן ידע שיש בזה מטרה להוליד ממנה את זרע המלוכה של ישראל,וכך רצון הבורא שיולד בצורה כזאת .

וכן היה אצל דוד המלך שנולד מרות שיצא עליה עוררין (דבר שלא היה נכון כי עמונית מותרת בגיור)וכפי שאמר על עצמו "מוזר הייתי לאחי ונוכרי לבני אמי" וחשבו בנוסף שהוא ממזר וכו. וישנו מהלך כזה בהבאת הגואל שיוצא מתוך מה שנראה כבילבול ותערובת.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה