הארנבת מעלה גרה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש טיעון שאומר שהשפן אינו מעלה גירה כלל ואילו בסימני הטהרה רשום שכן - האם זה נכון

תשובה

הארנבת והשפן אינם מעלים גירה באותו האופן כשאר החיות מעלות הגרה,אלא באופן קצת שונה והיא שיש להם מערכת של עיכול דומה להעלת גרה שונה משאר מערכות עיכול רגילות של בעלי חיים ועל ידה ממחזרת את האוכל.

זאת הוכחה יותר נהדרת ונפלאה לאמיתות התורה והכתוב בה ,שהרי גם חיה כזאת התורה הגדירה כמעלת גרה,אפילו שהתהליך הוא פנימי ואינו ניכר לעין כמו בשאר מעלי הגרה הרגילים. ונתבונן בדבר וכי יעלה על דעת אדם שכאשר משה כתב את התורה(במידה וכתבה מדעתו ולא קיבלה מאלוקים) הוא היה כל כך תמים שהאנשים שרוצה לתת אותה להם,לא יבדקו אם הארנבת מעלה גרה או לא.

ואם אכן כונתו רק לצורה הפשוטה של העלת גרה מדוע הכניס עצמו לטעות גלויה כל כך,שכל אדם רואה במו עיניו . אלא ודאי שהתורה ניתנה מידי הבורא וכונת הבורא היתה לתהליך הפנימי זה,שגם הוא נכלל בהגדרה של העלת גרה,ולכן אין כל בעיה לכותבה בתורה כמעלת גרה.

ובכלל יש כמה טענות שמעלים קבוצת אנשים בשם "דעת אמת" ,וכפי שכעת הוכחנו בהתבוננות פשוטה בלוגיקה פשוטה של הטענות,מוצאים שהם לא הגיוניות מעבר לעצם הטענה ,אלא בנסיון שהם רוצים להוכיח מכך,שהתורה ניתנה על ידי אדם,דבר שבדיוק להפך הוא הפחות מסתבר במקרים אלו. את התשובות בארוכה ליתר טענותיהם ניתן למצוא בחיפוש פשוט בגוגל על פי הערך דעת אמת.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה