מדוע יש ייסורים בעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום לכם! אני יודע שיש מושג שהכל הוא לטובה, דהיינו כל מה שקורה לאדם גם אם זה לפעמים נראה כדבר רע וכואב זהו גם לטובתו שזה מכפר לאדם ומנקה אותו מהדברים שהוא פגם בהם, השאלה שלי היא הרי זה שיש לנו ת המושג הזה של כפרה וניקוי לאדם, זה אלוקים קבע , ואלוקים הוא כידוע כל יכול אז מדוע הוא לא ברא את העולם באופן כזה שכפרה על חטא כלשהו תבוא בצורה טובה ונעימה ובדרך כזאת שהבחירה לא תתבטל...? תודה מראשֱ!

תשובה

כיוון שאלוקים אמת.ומחכמתו שברא את העולם אי אפשר אחרת,חוקי הטבע הם גם רצון השם והתגלות חכמתו,והרי כמו שאתה מבין שלא יתכן שקור יצור חום באדם,כיוון שטבע הקור לקרר,ואכילה מחייה את האדם ולא ממיתה.

בדיוק כך היסורים והכאב מכפרים ושכר מענג ומייטיב. הביאור בהשפעת היסורים מעבר לכאב הפיסי הוא: שיסורים זה צימצום והתמעטות המציאות של האדם,ושמחה ותענוג זה התרחבות והרחבת המציאות של האדם.

ומימלא כאשר אדם מתייסר המהלך הפנימי זה מיעוט מציאותו בעולם וזה עיקר העונש שביסורים. וכאשר מתענג עיקר השכר זה הרחבת קיומו והשגתו בעולם. (יש בזה עוד הרבה מה להעמיק בהתבוננות בשורשי המידות העיקריות הפועלות בבריאה, אך נסתפק בזה במסגרת הזאת).


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים