מדוע יש ייסורים בעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכם! אני יודע שיש מושג שהכל הוא לטובה, דהיינו כל מה שקורה לאדם גם אם זה לפעמים נראה כדבר רע וכואב זהו גם לטובתו שזה מכפר לאדם ומנקה אותו מהדברים שהוא פגם בהם, השאלה שלי היא הרי זה שיש לנו ת המושג הזה של כפרה וניקוי לאדם, זה אלוקים קבע , ואלוקים הוא כידוע כל יכול אז מדוע הוא לא ברא את העולם באופן כזה שכפרה על חטא כלשהו תבוא בצורה טובה ונעימה ובדרך כזאת שהבחירה לא תתבטל...? תודה מראשֱ!

תשובה

כיוון שאלוקים אמת.ומחכמתו שברא את העולם אי אפשר אחרת,חוקי הטבע הם גם רצון השם והתגלות חכמתו,והרי כמו שאתה מבין שלא יתכן שקור יצור חום באדם,כיוון שטבע הקור לקרר,ואכילה מחייה את האדם ולא ממיתה.

בדיוק כך היסורים והכאב מכפרים ושכר מענג ומייטיב. הביאור בהשפעת היסורים מעבר לכאב הפיסי הוא: שיסורים זה צימצום והתמעטות המציאות של האדם,ושמחה ותענוג זה התרחבות והרחבת המציאות של האדם.

ומימלא כאשר אדם מתייסר המהלך הפנימי זה מיעוט מציאותו בעולם וזה עיקר העונש שביסורים. וכאשר מתענג עיקר השכר זה הרחבת קיומו והשגתו בעולם. (יש בזה עוד הרבה מה להעמיק בהתבוננות בשורשי המידות העיקריות הפועלות בבריאה, אך נסתפק בזה במסגרת הזאת).


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה