כיצד לכפר על הפלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בעלי ואני נפרדנו עקב מערכת יחסים פגומה, הכללה מריבות וכעסים.חודש לאחר הפרידה גיליתי שאני בהריון, ל צ ע ר י ביצעתי הפלה בגלל לחץ שהגיע מבעלי, הסביבה ומצב הנפשי שהייתי שרוייה בו באותו הזמן.לאחר 7 חודשים חזרנו בעלי ואני לחיות יחד בבית ובנינו מערכת יחסים טובה בעזרת אתרים דתיים באינטרנט שעזרו לנו להבין את הטעויות שעשינו. היום אנו מנסים להיכנס להריון ובינתיים אין הצלחה.אני מתחרטת ומצטערת מאוד על שהחלטתי להפיל את ילדי, אילו רק ידעתי שיהיה שחר לנישואין לא הייתי מבצעת את הרצח הזה...שהשם ירחם!אני פוחדת שהקדוש ברוך הוא יעניש אותי על העוון שעשיתי ושאלתי היא: מה העונש שמקבלת אישה על הפלה? צפיתי בהרצאה של הרב זמיר כהן על נושא ההפלות ואני לא מפסיקה לבכות מאז אני מתביישת מהשם ומתחרטת, מה עליי לעשות כדי לכפר על העוון? האם השם מעניש אותי ולכן אני לא מצליחה להיכנס להריון כבר חודשיים וחצי? אגב- יש ליבת ואנו מתפללים לבן זכר שיעזור לאחד אותנו עוד יותר.אנא עיזרו לי אני מרגישה שאני רע מרוב מחשבות. אני מודה לכם מאוד ומצפה בכליון עיניים לתשובתכם.

תשובה

כמובן שההפלה שנעשתה היא חמורה,וצריך לעשות תשובה על כך,ולתקן את החטא, תמיד צריך לחפש בתיקון על חטא להוסיף במעשים טובים הקשורים לתקון הפגם,על זה לדוגמא אפשר לתרום לאגודות הפועלות לעזור לנשים שלא יפילו,לסייע ליולדות,לתרום ללמוד תורה לילדים וכו.
אחרי שעושים תשובה ומשתדלים גם לתקן,אין מקום למחשבה אולי כעת אני מקבל עונש על זה וכו,אין זה ענינינו למה מגיע מה,הקב"ה מקבל את תשובתנו ,ואוהב אותנו ורוצה לתת לנו,צריך לעשות את כל ההשתדלות לצליח בהריון,ולא לחשוש כלל שמה יש בכך עונש וכדומה.
מחשבה שגורמת לנו רפיון נדע נאמנה שהיצר הרע עומד מאחוריה ואין קשר בינה לבין תשובה מאומה.

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה