שבת + דילמה בזוגיות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני אדם חילוני \ מסורתי (מקיים חגים, כשרות, הפרדת כלים) ברצוני להתחזק בהדרגה. לאחר שברוך השם לקחתי על עצמי (לאחר תחינות מהקב´ה !! שייתן לי את ההזדמנות להתגבר על העצלות\ היצר הרע), להניח תפילין כל בוקר, המטרה הבאה שלי היא לשמור שבת כרגע אני לא מדליק טלויזיה, מחשב ומשתדל לא לדבר בטלפון, אך אני מבשל ומדליק אור. שאלתי היא, האם ההשתדלות שלי לשמור על מספר דברים (נכון להרגע) ´נחשבים´ או שחילול של משהו פוסל גם את כל מה שלקחתי על עצמי. דבר שני וחשוב יותר, כיצד אני יכול לפנות לארוסתי בהחלטתי לשמור שבת, מבלי לגרום לסיכסוך שיעיב על האירוסין ? ברצוני לתת מעט רקע בעניין...זוגתי ואני שנינו חילונים עם מסורת מבית אבא, גרים יחד ובע´ה אנו אמורים להתחתן באוקטובר. זוגתי הבהירה לי בעבר שלא תהיה מוכנה לחיות חיים דתיים (NEVER SAY NEVER), אלא רק להמשיך את המסורת מבית אבא (חגים , כשרות וכו") אך היא לקחה על עצמה לשמור על טהרת המשפחה כבר בחודשים האחרונים ואמרה לי שברצונה ללכת למקווה לאחר סיום הנידה. אנו שומרים על הפרדת כלים, היא מדליקה נרות שבת. חשוב לי לציין שהיא לומדת שיעורי יהדות במסגרת מלגה באוניברסיטת בר אילן, ומעשירה אותי בידע על דברים שלא ידעתי, אני כמובן מאושר מזה !! אני נמצא בדילמה רצינית, ולא יכול לחשוב על חיים בנפרד ממנה. ברצוני לקבל תשובה למייל, הנושא מאוד קריטי בשבילי,כמו כן אבקש לציין מספר טלפון במידה ולא ניתן לנמק עד הסוף את התשובה במייל. בתודה מראש עופר

תשובה

שלום וברכה

א. אשריך אחי על ההתקרבות שלך, וכך ראוי ונכון להתקדם בהדרגה. שיהיה לך בהצלחה רבה בפרוייקט שמירת השבת.  

ב. כל מניעת מלאכה בשבת נידונה כבפני עצמה. אם הצלחת להוריד מהמינון אפי´ סיגריה אחת, יש בכך משום שמירת שבת לגבי אותה מלאכה. תראה לרדת כל שבת מהמינון, עד שתוזכה להיות שומר שבת כהלכתה.

ג. הרקע של אשתך כעת בלימודי היהדות שלה, ובכך שקבלה עליה שמירת טהרת המשפחה, שמירת כשרות, הינן צעדים גדולים מאוד. לא יהיה נכון ללחוץ עליה דברים מעבר לזה, כעת. מה שכן נכון, ראוי  שתציע לה לצאת לסוף שבוע זוגי - סמינר [של צוהר או ערכים] בו מבררים מהי יהדות, בלי שום התחייבות. ויש סיכויים רבים שה- NEVER SAY NEVER תשתנה לטובה. מנסיון, רבים הצליחו באופן הזה. 

בהצלחה - מנשה ישראל



להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה