שאל את הרב - כללי

חוכמת הקבלה של בני ברוך

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, שמי ליאור ואני מאיזור הצפון אני פונה אלייכם בבקשה, אני בתור מתחזק מאד נמשכתי לבני ברוך וגם כל חבריי כיהודים תמימים. לקח לי זמן לברר וללמוד על הכת והאיש שצובר המון כוח וציבור רב, אנא ממכם אתם פשוט חייבים בתור אתר שמצייג את היהדות בישראל לשים לזה יותר לב, יהודים רבים נופלים ברשתו מיום ליום, כידוע לכם הוא משודר בטלווזיה קרוב ל4 שעות בכל לילה, ברשותכם מיטב הרבנים זמיר כהן או יצחק פנגר אני מבקש ממכם בכול לשון של בקשה אנא תעלו הרצאה ברורה גם לערוץ הידברות ולכל מקום על הכת שנקראת בני ברוך כי אנחנו מאבדים יהודים רבים! ולכם יש את הכוח, וחייבת להיות האחריות להציל אותם ולגרום לכולם לדעת על הכת המסוכנת הזאת בכל יום שעובר עוד ועוד יהודים נופלים הנושא נוגע לליבי, אשמח לקבל תשובה במהרה האם זה יהיה אפשרי שיצחק פנגר או זמיר כהן יתייחסו לנושא בהרצאה ברורה על הכת המסוכנת ולדאוג לקדם זאת במנוע חיפוש GOOGLE ברגע שגולש מחפש את המילה קבלה או חוכמת הקבלה כול הדף מלא בכת של בני ברוך אז איך יהודים לא יפלו לשקר הזה? אתרכם פונה לציבור רב כ"כ גם של חילונים המנסים להתקרב ליהדות וחשוב שיקבלו אותה כמו שהיא באמת ולא מכת מסוכנת. אשמח לקבל תשובה במהרה הנושא באמת נוגע לליבי וחשוב לי תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

אם תחפש באתר השו"ת שלנו תחת הכותר `לייטמן` או `בני ברוך` תמצא המון התייחסויות שליליות לאיש ולקבלה המזוייפת שלו. אנו עושים את המיטב ללמד תועים בינה, ולהדריכם בדרך הישרה ביהדות. האיש הזה אכן מסוכן, אבל אלו שמתקרבים אליו מזהים די מהר, שמשהו מריח לא טוב, ומתחיל לברר לגבי האיש ושטותו, ומקבל את התשובות המתאימות, עשרות פונים לכאן מדי יום לברר שמשהו לא מריח טוב מהדיבורים שלו.

הוא מסית ומדיח יהודים מאומונתם המקובלת זה אלפי שנים בתורה שבעל פה, הוא מכחיש כמה מעיקרי היהדות, ורוב הדיבורים שלו הם הבל וריק ממש, שרק לאנשים החסרים ידע תורני הוא נראה כמוכר איזה סחורה. עם זאת, אינני סבור כי אפשר יהיה להעלות הרצאה לגבי הכת של בני ברוך, מאחר והרצאה כזאת תהיה, ככל הנראה, חריגה מהרשיון שקיבלה ערוץ הידברות לשדר בכבלים, ואין השכר שווה בהפסד, בהסתכנות בקיום הערוץ המבטלת מעצם קיומה, חלק נכבד מההשפעה של הקבלה המזוייפת מבית רופא השיניים מיכאל לייטמן.

לגבי הקפצות בגוגל, באמת נראה שהכת בני ברוך משופע בכסף שהוא מקבל ממאות אלפי גויים החברים בכת שלו, ואכן, מצידי אין בעיה בכך שהוא מפיץ תורתו בין המוני גויים, מאחר והוא בכלל לא מלמד תורה, ומי מדבר על חכמת הקבלה, שאין ללייטמן קשר עם זה בכלל, ויהיו השטויות שלו שהוא מפיץ בגויים כמגן בעד סודות התורה האמיתיים שלא ימסרו לגויים. שיהיה לייטמן `אור לגויים`, אבל `אור` זה חושך הוא ליהודים. והמבדיל בין ישראל לעמים, יבדיל בין קודש לחול, ובין אור לחושך, וישמור על עם ישראל שלא יגררו אחרי דברי ההבלים של לייטמן. תודה על האיכפתיות, ואעביר פנייתך להרב זמיר והרב פנגר שליט"א.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה