חינוך ילדים

התייחסות של הורי אשתי ביחס לבתי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני מפנה את השאלה לרב עם התמחות לחינוך וגם אבקש שהשאלה והתשובה המשפחה של אשתי חייה באווירה של לתת הרבה אהבה לילדים ולנכדים. הוריי גרים בחו"ל ולא נמצאים כל כך הרבה בארץ. אני מרגיש שהורי אשתי "לוקחים" לי את הילדה שלי וזה שהיא מאוד קשורה לחמתי ולגיסתי כואב לי הרבה. אני ידוע שגם הם צריכים לראות את "פרי" תולדותים, אך בכל זאת כשאני נמצא אצלם הילדה שלי בת 3 שנים היא לא רוצה לעזוב את חמתי וזה כואב. אני מרגיש באמת כשאני אצלם שאני בעיני הבת שלי במקום 2 אחרי חמתי וגסיתי. אשתי היקרה -שבאמת ברצוני לשמח אותה- אומרת שאני בן 27 אך מתנהג כמו ילד בן 16.??? מפריע לי בעצם 2 דברים. 1- שכשאני אצלם אז הפער בקשר בן הוריי/ילדה לבן הורי אשתי/ילדה גודלים. 2-אני מפחד לאבד את הבת שלי ושהורי אשתי יעברו לחנך אותה והיות יותר מדיי קרוב אליה. אשתי רוצה עכשיו שהבת שלי תלך לישון אצל הסבה וסבתה שלה לבדה, היא אומרת שזה הכיף שלה ושהיא צריכה את זה. אני לא רוצה כי אם תלך פעם/פעמיים אחרי זה יהיה אצלה הרגל ותיהיה יותר מדיי קרוב אל הסבתה שלה(וגם אולי פחות קרןב אליי). אם תוכל לענות לי בצורה יעילה כך שהתשובה תעזור לי לשפר את עצמי עוד ועוד ושכל משפחתי יהיה מרוצה ממני ושמח בחיים. תודה.

תשובה

שלום רב,

במחשבה נכונה אתה תהיה מרוצה מאוד בכך שהורי אשתך מעניקים חום לבניך, ואל לך לקלק את הדבר, הקשר בין הסבתא לנכדה היא חשובה מאוד, ומועילה מאוד לבניין נפשה של הבת, אף אחד לא לוקח אתה, מאף אחד, וכך הוא דרכו של עולם שהסבתא שגרה רחוק אין לה את הקשר החזק אם היא לא באה הרבה לבקר, או שלא מביאה את בניה איליהם, ואין לקחת לבתך את התועלת הגדולה שיש לה מסבתא.

אם לא תיתן לילדה שלך ללכת לסבתא לא יתחזק הקשר עם הוריך אלא זה יהיה בבחינת גם לי וגם לך לא יהיה. בהתנהגות נכונה שלך לבתך לא תפסיד אותה, ולהיפך, אתה תהיה מאושר יותר.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה