הלכות ומנהגים

קשת

  • כ"א שבט התשע"ו 
אא

שאלה

שלום רב, כשהייתי צעירה תמיד אהבתי לראות את הקשת וגם חיפשתי אותה והתרגשתי לברך את הברכה. בשנים האחרונות אני קוראת ושומעת שהקשת מסמלת את מידת הדין ולא טוב לראות קשת. האמת היא שזה מעציב אותי. כי הקשת כל כך יפה וקשה לי לא להביט בה או לחפש אותה. מדוע לא להתיחס לקשת כאל משהו מבורך שהקב"ה שולח לנו סימן כאומר: "בני שלא יעלה ספק בליבכם אמנם אני שולח גשם ולעיתים גשם חזק אך לעולם לא אשלח מבול היו רגועים" וכך נשמח בקשת.

תשובה

שלום וברכה

מאחר והקשת מרמזת בדרך כלל שהמצב הרוחנילא תקין כל כך ולכן צריך את הקשת להזכיר שלא ניענש חלילה בכיליון ולכן אין להביט בקשת יותר מידי.

מלבד זאת יש בזה סודות ואעתיק את דברי רבינו הבן איש חי בספר בן יהוידע

 נמצא מראות גוונים אלו אשר בקשת אינם מראות ממשות, אלא כך נראה לעיני האדם מראה כוזב, ועל זאת התכונה של מראה הקשת שאינה ממשית, מדמה את מראה כבוד השכינה אשר יתראה לעיני הנביא, שאין זה מראה ממשי, אלא כך יצוייר לעינים לפי שעה. ומה שאסור להסתכל בקשת, היינו מפני שנעשה בו דמיון למראה כבוד השכינה לענין זה שביארנו, על כן צריך לנהוג בו כבוד, שלא להסתכל בו:

בברכה,

בנמין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים