הלכות ומנהגים

עתים לתורה, מה ללמוד?

  • ז' שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, לפני חצי שנה התחלתי בחזרה בתשובה, אך בדרך אני נתקל בקשיים שלעתים מורידים לי את המוטיבציה.. רציתי לשאול כמה שאלות שיעזרו לי לכוון את עצמי.. 1. אני עכשיו סטודנט ולומד קשה ומכך נובע שקביעת העתים לתורה שלי פחותה (בזמן) מהלימודים האקדמיים, יוצא לי לחשוב הרבה על זה ואני חושש שאני עובר פה איזה עבירה בכך שאני עוסק במשהו אחר שהוא לא תורה ולא יכול לפנות את מרבית היום ללימוד תורה. האם עיסוק שהוא לא תורה נחשב חטא? ואם כן מה אני צריך לעשות? 2. שאלה שנוגעת לשאלה הקודמת, כפי שכתבתי אני חוזר בתשובה ולא כל כך יודע מה הדרך הנכונה לקביעת עתים לתורה, יש כל כך הרבה כיוונים שאני אפילו לא יודע את הדרגות שלהם ובמה לגעת קודם ובאיזה מידה (תורה, גמרא, זוהר, הלכות, תהילים...) במה להתמקד כרגע בתור חוזר בתשובה? האם אתם יכולים לתת לי סדר ללימוד תורה כלשהו שיחשב קביעת עתים/ לכוון אותי לספרים מסוימים ולמידות שונות של לימוד? (אני חייב סוג של הדרכה והדרגה כי אחרת הכל יברח לי בין הידיים). אני מבקש סליחה על אורך הכתוב ועל הניסוח המסובך.. תודה מראש, יצחק

תשובה

שלום וברכה

1. אין כל חטא באי לימוד כל היום. מותר לאדם ללמוד מקצוע כדי להתפרנס העיקר שיקבע עיתים לתורה בכל יום חוק ולא יעבור וזאת מלבד לימוד ככל האפשר בזמן הפנוי. תוכל להמשיך וללמוד מקצוע כדי להתפרנס וגם זה מצווה כאשר המטרה שלך היא להתפרנס כדי שתוכל להקים בית נאמן לה' ולתרותו ולפרנס את אשתך וילדיך בכבוד.

2. המעלה העליונה ביותר היא לימוד הלכה ומוסר, הלכה למשל בספר קיצור שולחן ערוך ומור בספר מסילת ישרים וכדו', אם יש יותר זמן תלמד גם גמרא ומקרא. אציע במידת היכולת לקבוע שיעור קבוע בספר חוק לישראל המשלב גם מקרא וגם משנה וגמרא הלכה ומוסר לכל יום.

אשמח להציע לי גם כן הדרכה מפורטת לפי מצבך האישי בשיחת טלפון. אם תרצה בכך נא לכתוב לי ונשמח לחזור איליך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה