מכת ברד

  • א' שבט התשע"ו 
אא

שאלה

שלום וברכה. התורה כותבת במכת הברד בסוף פרשת שמות "והמטר לא ניתך ארצה" בשביל מה התורה מפרטת זאת? (לפי מה שראיתי אין התייחסות של רש"י במקום) תודה תבורכו מפי עליון

תשובה

שלום וברכה

רבינו בחיי שמות פרשת וארא פרק ט פסוק לג
(לג) ומטר לא נתך ארצה. לא אמר לא ירד אלא "לא נתך", ללמד שאחר שירד מן השמים עמד בין השמים לארץ, וכן דרשו רז"ל: (תנחומא וארא טז) שעמדו בין השמים ובין הארץ מ"א שנה עד זמן יהושע, זהו שנאמר: (יהושע י, יא) "וה' השליך עליהם אבנים גדולות מן השמים וגו'", ויחזקאל הנביא אמר להם ליפול, שנאמר: (יחזקאל יג, יא) "ואתנה אבני אלגביש תפלנה". ונקראו אבני אלגביש לפי שעמדו על גב איש, זה משה שנאמר: (במדבר יב, ג) "והאיש משה" ולא הגיעו בארץ עד אחר זמן, ולפי שאבני הברד מזהירים כמרגליות לכך נקראו כן, שכן תמצא במרגליות (איוב כח, יח) "ראמות וגביש לא יזכר", והקולות ג"כ היו תלוים ואימתי ירדו בימי אלישע, שנאמר (מלכים - ב ז, ו) "וה' השמיע אל מחנה ארם קול רכב וקול סוס קול חיל גדול".
 
בהצלחה,
בנימין שמואלי

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים