הלכות ומנהגים

מכונת גילוח - פרטים נוספים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב !! ובכן , אבא שלי הלך לחנות שאמרת לי עליה והם עשו לי את המכונה כשרה ועכשיו נשארים זיפים ...תודה רבה כבוד הרב !! עכשיו יש לי שאלה בנוגע לגילוח באזור הפאות .. אני יכול להתגלח באזור הפאות ? ואיפה זה בידיוק נמצא האזור הזה? צריך להשאיר גודל מסויים ? ואיך אני ידע בידיוק איזה גודל אני לא מבין כל כך בגדלים .. ויש גם מקצץ שפם משהו כזה במכונה יש כזה מאחורה כמו של התספורת אבל קטן כזה שהוא נראה לי אמור לקצץ שפם האם מותר לי להשתמש בזה וזה לא נקרא תער ? ואם לא ידעתי עד היום שהמכונה לא כשרה אז אין לי חטא? למרות שאני זוכר שאז היה לי ספק בגלל תשובה שקראתי בשאלות תשובות אבל אני חושב ששכחתי מהעניין ואז המשכתי להתגלח במכונה ..בכל מקרה אני זוכר שסדר התשובה הוא ´אני יודע שמה שעשיתי לא היה בסדר ,אני מתחרט על כך חרטה גמורה, ומקבל על עצמי לא לעשות את זה לעולם בלי נדר ´ והרב יתקן אותי אם אני טועה . תודה רבה כבוד הרב !!!!!

תשובה

שלום וברכה

א. בפיאות יש להשאיר שערות בגודל של חצי ס"מ, לכל הפחות. ואם מספרים את הפיאות במכונת אוסטר בפלסטיק מס´ 2 שיש בו 6 מ"מ בוודאי טוב. ופלסטיק זה משנה בסוגי המכונות שישנם מכונות שפלסטיק מס´ 2 משאיר שערות רק בגודל של 4 מ"מ. וצריך לבדוק בכל סוג. 

ב. איזור הפיאות, נמצא בצדעים. בין ההמקום הכי גבוה של האוזן [בערך במחצית הרוחב של עיגול האוזן] ועד להתחלת המצח במפרץ ששם מתחילות השערות לצמוח כלפי צד הפנים. וגובהו נמדד על ידי מתיחת קו דמיוני מהמקום הכי גבוה בפדחת, למקום הכי עליון של האוזן, וכל שמתחת לזה יש להשאיר כחצי ס"מ שערות כנ"ל.

נחלקו הפוסקים עד היכן הפאות נמשכות ויורדות למטה, י"א עד לסוף האוזן המחובר לגוף, ללא איזור התנות המתפרד ותלוי כלפי מטה. וי"א להשאיר גם עד סוף האוזן ממש כולל התנוך הרך. ויש מקילים להשאיר רק עד סוף העצם שהוא בערך במחצית גובה האוזן.

ג. את אמצע השפם, מותר להסיר אפי´ בתער. אבל שני קצוות השפם יש לנהוג בו כמו בזקן, מאחר ולדעת רבינו חננאל אלו הן מפיאות הזקן האסורות בגילוח מן התורה בתער.

ד. לגבי העבר, הרי שבת בתשובה שלימה, וה´ מקבל את אלו השבים אליו באמת, והנה קיימת גם מצוות פיאות הראש, גם מצוות פיאות הזקן, וגם מצוות התשובה. אשריך, אחי!!!.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה