הלכות ומנהגים

למה האם קובעת את עדת הילד ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, 1.למה האם קובעת את עדת הילד ?אמרו לי שאם למשל נולד ילד לגויה וליהודי אז הילד גוי ולהפך. 2.מה ההבדל בתפילה כשאות כ או ל מנוקדת אם נקודה בפנים או בלי..איך צריך לקרוא זאת? 3.ולמה יש כמה ניקודים לאותו הגייה.למשל לאות ו יש את השלוש נקודות למטה,נקודה למעלה ועוד כמה. 4.רציתי להתייעץ איתך,שנה הבאה בעזרת השם אני הולכת לתיכון דתי. דיברתי עם אמי ואחותי והם לא רצו שאני ילך לבית ספר רק של בנות , והם היו עם המון כעס. אם אני רוצה אני יכולה להתווכח, ובסוף אני ילך לבית ספר של בנות אבל מצד שני אולי זה לא ניסיון אולי יהיה לי מאוד קשה האווירה בלי בנים?זה 3 שנים בלי בנים זה מהשו שאני לא רגילה אליו. אני עכשיו כבר לא מדברת ברוך השם עם בנים.מה דעתך?ללכת לבית ספר מעורב? כי אני מרגישה שזה לא ניסיון אני ידועת שאם אני ירצה אני יכולה ללכת לבית ספר רק של בנות. תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

1. נשמות ישראל ונשמות הגוייום הם שני דברים שונים לחלוטין, ואין אפשרות שנשמה יהודית תיכנס לרחמה של גויה. דבר זה גילה לנו הבורא בתורתו הקדושה, והודיע לנו, ,שהוא בורא עולם אשר נותן את הנשמות, לא יתן לעולם נשמה יהודית למי שאימו גויה, ועל כן גוי נשאר גוי, גם אם אביו יהודי.

2. כיום איננו יודעים איך מדגישים אותיות אלו.

3. הסביר לי בדיוק את שאלתך עם דוגמא כדי שאוכל לענות לך.

4. אין לך ללכת בשום אופן לתיכן דתי מעורב, כבר עדיף יותר להישאר בבית ספר חילוני, אשר מכבדים את היראת שמים שלך, יותר מבבבית ספר דתי מעורב.

ועל כן אזרי כגיבורה חלציך, והלכילבית ספר שהרמה הרוחנית שלו הוא גבוהה וללא בנים כל, אשר האוירה שמה נקייה, ובטוחני שלאחר זמן מסויים תרגישי הרבה יותר טוב ללא בנים.

אם תרצי שאסייע בידך ללכת לבית ספר טוב, כיתבי ל ואסייע בידך.

שבת שלום - בנימין


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה