הלכות ומנהגים

כלים-המשך 2

  • י"ט טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום שוב כבוד הרב אני באמת מצטער שכבר שאלה שלישית שלי לאתר בשני ימים אני מאוד מצטער על כך שאני מעמיס עליך בשאלות. 1)כתבתה לי בשאלה הקודמת שאם האדים לא יצאו מהמאכל כלל ועיקר יהיה מותר להשתמש בתנור ומיקרוגל.א) זאת אומרת למיקרוגל צריך שני מכסים אטומים אחד לחלבי ואחד לבשרי אם הבנתי טוב.והאם זה משנה החומר של המכסים ב) לגבי תנור(בעל תא אחד ושני תבניות) ראיתי באינטרנט שבין בשר לחלבי צריך לחכות יום ולהפעיל על חום גבוה לחצי שעה ואז התנור פרווה. אבל אתה לא כתבתה לי שצריך לעשות הגעלה לתנור מחלבי לבשרי בשאלה הקודמת ז'א שאם מכסים היטב שלא יצאו אדים ובמכסה אטום(סירים לדוגמא או תבניות אלומניום מכוסות) לא חייב לעשות הגעלה בין בשרי לחלבי בתנור? 2)וכן איך עושים הכשרה למיקרוגל ולתנור(לתנור כתבתי למעלה אבל אני לא בטוח אם זה מכשיר גם את התבניות ממתכת שבתוך או שאת התבניות צריך בנפרד להגעיל).3)האם תבניות של תנור צריכות טבילה 4)והאם מכסים של סירים צריכים הגעלה והאם צריך לפרק את הידיות ולהגעיל אותם גם. תודה רבה על המצווה הגדולה שלך לעזור לי לשמור הלכות ובלי נדר זו שאלה אחרונה על הכלים.

תשובה

שלום וברכה

1. טוב מאוד. לא חשוב החומר אלא אטימה מוחלטת.

ב. ההכשרה היא כפי שכתבת לחמם על אש גבוהה וכו' וזאת מלבד החובה לניקיון יסודי, אם זה אטום לגמרי לגמרי, לא חייב הכשרה, אבל כיסוי נייר כסף רגיל אינו מונע מאדים לצאת צריך אטימה מוחלטת.

2. ההכשרה של המיקרוגל היא גם בניקוי יסודי הפעלה של 10 דקות כוס מים לאחר 24 שעות המתנה.

3. צריכות טבילה.

4. מכסים חדשים לא צריכים הגעלה אלא טביהל מכסים של טריפה צריך הכשרה לאחר ניקוי יסודי וכו'.

אני שמחים לענות ואין כל הגבלה בסכום השאלות שניתן לשאול באתרינו. אף אם תרצה עוד עוזרה והכוונה טלפונית נשמח לסייע בידך גם בטלפון.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה