הלכות ומנהגים

כלים"

  • י"ח טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, כל הנושא הזה עם הכלים קשה לי כי אני נער וגר בבית אמי ואני מתחזק אבל יש בעיות בכלים.. יש לי המון שאלות לכל הנושא הזה.. 1)כמו שאמרתי ההורים שלי לא מפרידים בין בשר וחלב בכלים ויש הרבה בעיות במטבח אני אפרט יותר:א)יש לנו מדיח כלים אחד רק,האם הוא ניתן להכשר ?והאם אפשר כלים בשריים וחלביים במדיח אחד? ב)אותו דבר לגבי תנור,יש לנו שתי תבניות אחת למטה ואחת למעלה האם ניתן להכשר והאם אפשר דבריים בשריים וחלביים באותו תנור.ג)אותו דבר לגבי מיקרוגל, האם ניתן להכשר והאם אפשר מיקרוגל אחד לבשרי וחלבי. 2)אני מתכוון לקנות צלחות חדשות לגמרי וסירים חדשים, וסכו"ם כבר יש לי חדש אבל רציתי לשאול האם זה צריך הטבלה, כתוב על האריזה בעברית וכתוב כשר על זה, האם זה שכתוב כשר זה אומר שלא צריך טבילה כי לא כתוב בפירוש מי עשה את הכלים. 3)האם הדברים הבאים צריכים טבילה:מיקרוגל,תנור,סיר,טוסטר,מדיח(למרות שלא נשמע הגיוני מדיח),מכונה שסוחטת תפוזים.4)אמרתי לסבתא שלי שאני לא יכול לאכול אצלה עם הכלים שלה בגלל הבעיה של בשר וחלב אז היא הביאה לי איזה סכו"ם וצלחת שהיא אמרה שהיא עושה רק דברים בשריים בתוכם והיא אמרה לסמוך עליה והחטא עליה אם היא משקרת אבל אני לא יודע אם היא מבינה שאפילו אם פעם אחת היה שנגע בחלבי אז הכלים לא כשרים,חוץ מזה היא לא עושה הפרדה במדיח שאז זה אוסר את הכלים לעניות דעתי ואז זה במילא לא כשר... האם עדיף שלא לאכול אצלה פשוט? רק לגבי הכשרות בשר שלה אני סומך..(מהדרין חלק לפי חומרות בית יוסף) 5)נגיד לדוגמה שיש לי סיר כשר לגמרי עבר הטבלה מופרד מחלבי. אבל הבעיה שפעם השתמשו איתו לבשר בכשרות רגילה או לבשר לא חלק, האם הסיר כשר? תודה רבה , אני על סף ייאוש יש כל כך הרבה הלכות עם כלים וזה אולי הדבר היחידי שמאז שאני חוזר בתשובה לא הקפדתי ואשמח לתשובות לכל השאלות.. תודה רבה,איתן

 

תשובה

שלום וברכה

1. במדיח כלים ניתן לסמוך על מרן שהיקל בזה מעיקר הדין.

2. גם עם כתוב על הכלים "כשר" יש להטביל את הכלים.

3. סיר טעון טבילה. המסטחה אם היא מפלסטיק, אינה טעונה טבילה, כמו כל כלי הפלסטיק שאינם טעונים טבילה. טוסטר טעון לכתחילה טבילה ואם לא מסתדר לך, ניתן לסמוך על הגר"מ פיינשטיין המיקל בכך.

4. תוכל לסמוך עליה ותוכל לאכול שם ובתנאי שאתה יודע בוודאות שהיא מפרידה בין כלי הבשר והחלב בעת הבישול.

5. כשר. אם תוכל להכשיר את הסיר מה טוב.

אשריך צדיק יקר שהינך שמור כראוי על הלכות הכשרות ונשמח מאוד לסייע לך עוד בהתייעצות רחבה על כל העניינים. אם תרצה שלח לנו מספר טלפון ונדריך אותך בעז"ה.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה