הלכות ומנהגים

האם השם עדיאל טוב לבת?

  • ח' טבת התשע"ו 
אא

שאלה

האם השם עדיאל לבת זה שם טוב? תודה מראש

תשובה

שלום רב,

בעיקרון עדיאל הוא שם של בן (יעויין ספר שמות בארץ עמוד קעו), ולכן יש להימנע מלקרוא לבת בשם זה.

מקורות: כתב בשו"ת דברי מלכיאל חלק ג' (סוף סימן עה) וזה לשונו: ובלאו הכי אני תמה במה שנהגו לקרוא לנקיבות בשמות שנקראים בהם זכרים. ואין ראוי לעשות כן ויש בזה כמה חששות. זכר לדבר יש מאיסור דאשה לא תלבש שמלת גבר.

וע"ע מה שהביא בזה בשו"ת ציץ אליעזר חלק ז' (סימן מט פרק יג אות ב), וסיים: דבעל נפש יחוש לעצמו ולא יקרא לנקבה אחרי שם של זכר. וע"ע שם חלק כ"א (סימן ד ענף ד). וכן ראה שו"ת דברות אליהו חלק ו' (סימן כ שאלה ה). וע"ע שו"ת דברי בניהו חלק ז' (סימן לד).

וכן כתב בספר מנהגי הראש"ל חלק א' (עמוד 299) בשם הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שאישה שנקראה בשם דניאל, שהוא שם של בן, שיש לה לשנות את שמה לדניאלה. וכ"כ בספר ויקרא שמו בישראל (עמוד שפב) שאין לקרוא לבת בשם דניאל בשום פנים ואופן. 

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:שמות לבנותשמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים