הלכות ומנהגים

האם מותר לספרדים לאכול דגים עם שמנת?

  • כ"ה כסלו התשע"ו 
אא

שאלה

לפי ספרדים. אם מזגתי פסטה לצלחת ועל זה מזגתי טונה ואחרי זה אמרו לי שבישלו את הפסטה עם שמנת.. האם צריך לזרוק הכל? הוצאתי את הטונה לצלחת אחרת אבל עדיין חלק היה נשאר על הטונה וחלק על הספגטי. האם אומרים פה בטל בשישים? מה עושים. תודה רבה על העזרה

תשובה

שלום רב,

מותר לאכול משני טעמים: א. גם לפי מנהג הספרדים שלא אוכלים דגים עם חלב, מותר לאכול דגים עם שמנת. ב. גם אם לא היה מדובר בשמנת בדיעבד מותר, כי גם הספרדים מחמירים בזה רק לכתחילה, אולם אם בטעות התבשלו דגים בחלב, אין לאסור, ואפילו אין שישים נגד הדגים.

מקורות: אמנם הספרדים נוהגים שלא לאכול דגים עם חלב, אולם הם יכולים להקל לאכול דגים עם חמאה (ראה שו"ת יחוה דעת חלק ו' סימן מח, שו"ת יביע אומר חלק י' עמודים שלה-שלו, וספר הליכות עולם חלק ז' עמוד כ. וע"ע שו"ת שמש ומגן חלק ד' חלק יורה דעה סימן יב, שו"ת עמק יהושע חלק א' חלק יורה דעה סימן כב, שו"ת דברות אליהו חלק ט' סימן נ, שו"ת ברכת יהודה חלק ב' חלק יורה דעה סימן ה, ושו"ת יעלת חן חלק א' חלק יורה דעה סימן ב), וכן יכולים לאכול דגים עם שמנת (שלחן הטהור סוף סימן קעג).

ומש"כ שבדיעבד מותר בכל אופן, כן הוא בשו"ת יחוה דעת שם בהערה, ובספר הליכות עולם שם.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:טונהדגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים