שאל את הרב - כללי

מלמדים לשלמות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לרב שלום ברצוני לשאול אתכם שאלה.ברוב ההרצאות שלכם בטלויזיה ובאתר,ישנם רבנים שמלמדים אנשים להיות מושלמים-לא לקנא, לא לבכות וכו`, הרי בן אדם אינו יכול להיות מושלם כל חייו,אשמח לתשובה עוד שאלה.בכל ההרצאות שלכם אתם מלמדים על כל בעיות האדם-לחזור בתשובה. ובפירוש אמרתם שהידברות אינו נועד להחזיר בתשובה.

תשובה

שלום וברכה

ברור שהאדם לא יכול להיות מושלם, ואין בכך כל ספק.

אולם כאשר שואפים לשלימות מגיעים לפחות לחצי הדרך, ומנסים להשתפר ולהתעלות, וזה תפקידו של האדם בעולם להתקדם ככל האפשר ולהתעלות כמה שיותר, וכאר יעשה האדם את המוטל עליו ה´ ישלים בעדו, ואין כלל להשוות בין האדם אשר מנסה להשתלם במעשיו, ובין האדם אשר לא מקדיש מזמנו ומרצו להשלים מעשיו.

ערוץ הידברות נועד להעשיר את ידע העם היהודי ביהדות אשר מועברת מדור דור במשך 3400 שנה, וכל אדם משכיל המקשיב לדברים, מבין מעצמו את המוטל עליו לעשות, ואשרי מי ששומע לשכלו, ומתגבר על כל הקשים ועושה את הדבר הנכון, אולם אנו לא מפחידים אף אחד, ולא מאיימים על אף אחד, אלא מספרים לצופים את היופי שביהדות, דבר שהחינוך בארץ לא נותן היום, וישנם רבים שלמרות שמעשירם את ידיעותיהם ואת השכלתם, ומבנים נכון יותר את היהדות, מ"מ אינם משנים את מעשיהם ובטוחני שאת מכירה רבים כאלו.

בהצלחה - בנימין שמואלי

  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה