הלכות ומנהגים

תפילה על זיווג? [4] אלקים מושיב `יחידים` ביתה - לעשות חיבור לנשמות המזדווגין יחד שלא על פי ההכרזה בזיווג ראשון.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

המשך דיון

תשובה

שלום וברכה

בהתאם לאמור בקטעים הקודמים שיתכן זיווג בין איש ואשה שנשמותיהם כלל לא באות משורש אחד, ומדווגות רק בהיות היא יחידה בלא בן זוג, והוא יחיד בלא בת זוג,מכל מקום מחסדי ה` שממציא ביניהם קשר נשמתי מלבד הקשר הגופני וכפי שכותב רבינו משה חיים לוצאטו זצוק"ל באגרת הנדפסת בספר אוצרות רמח"ל (עמוד שלט) וזה לשונו:

"דהנה כל הדברים אשר בין איש לאשתו הלא קודש קדשים הם בעצמם, אך סכלות בני האדם תחזירם לאבי אבות הטומאה. ובאמת זה ענין רע אשר שלט האדם בליעל באדם מיום אכלו את העץ אשר נאסר לו, כי שלטה הערוה במקום שלא היה שם שום בושת ופגם מתחילה. ...כי הנה כתוב "אלקים מושיב יחידים ביתה" וכו`, והוא סוד גדול.

כי הנה ידענו, לא כל אחד נוטל את בת זוגו, ואם כן ודאי הנשמות הן משורשים חלוקים ואיך יתחברו? אך סוד הענין, כי מלבד השורש אשר לנשמות יש להם בית בסוד "מבית אביך" המפורש ברעיא מהימנא פרשת כי תצא יעויין שם. ובהיות שתי נשמות ראויות להתחבר לצורך בחינת תיקון אחר יבנה להם בית חדש כי הוא עומד להתחדש לפי הצורך במלכות, וסודו "ויעש להם בתים", "בית יעשה לה ה"`, והוא דבר יכול להתחדש אפילו שלא בסדר הנמצא כבר במאורות, ולכן בית חדש ימציא הקב"ה לנשמות האלה ובבחינת בית זה נמצא ביניהם חיבור, וסוד זה "אלוקים מושיב יחידים ביתה", וקראם "יחידים" כי הלא יחיד בלא בת זוגו. ...אך ודאי כי כל דבר קדושה יכולה חס וחלילה הסטרא אחרא לטמא אותו, על כן שכל אדם יבין לשמור כל מצוות קדושה וגדר ערוה", עכ"ל.

המשך יבוא

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה