הלכות ומנהגים

אמי בהריון בחודש השלישי (בסופו) ונראה לי כי היא רוצה לבצע הפלה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אמי בהריון בחודש השלישי (בסופו) ונראה לי כי היא רוצה לבצע הפלה. הסיבה כך היא שכבר 13 שנה לא ילדה והיא מאוד חלשה בגלל אנמיה והכל, ההריון מחליש אותה והיא במיטה כבר מחודש ראשון. אני בתור ביתה בעד שתעשה הפלה כי אני חוששת מאוד שהיא לא תחזיק מעמד תשעה חודשים, ואם תחזיק מעמד בסיעתא דישמיא- איני יודעת באיזה מצב. אח שלי לא תומך במצב ועוד רוצה להרביץ לה ולתת לה אגרוף בבטן ואני נורא פוחדת, ומצד שני אני יודעת שיש איסור הפלה. בנוסף לכך, אח שלי שיגע אותה עד כדי כך שכבר בתחילת החודש השלישי הודתה שהיא בהריון, ואני חושבת שזה אסור עפ"י ההלכה, האם אני צודקת? ואם כן, האם זה יכול לפגוע בעובר או באמי, ומה עלי לעשות? אתה יכול בבקשה לומר לי האם מותר לה להפיל ועד מתי, וכן אני מתפללת לקב"ה שיתן בינה בלב אחי ושיחזק את אמי, אך אולי יש לך איזו סגולה או משהו? אם אקבל על עצמי משהו, זה יכול לעזור??? תודה רבה מאוד מראש ושבת שלום, הודיה

תשובה

שלום וברכה

אסור בשום אופן לרצוח את העובר כעת אלא אם כן יש חשש סכנה של ממש לאם. ועל כן חלילה לרצוח את העובר, דבר זה איסור חמור עד למאוד.

לא קרה כלום שאימך סיפרה את עובדת ההריון לפני שלושה חדשים, אין כל איסור בדבר, וזה לא גורם לשום נזק. התפללי אל ה` בכל יום לחיזוק אימך, ואמרי פרק כ` ופרק קל` ובעז"ה אימך תלד ילד בריא אשר יביא ברכה ואור בבית.

מלבד כל האיסורים בהפלה הרי אם אחיך מכה את אימו חלילה הוא עובר על איסור מכה אביו ואימו אשר חיובו מיתה כמבואר בפסוק ספר שמות פרק כא (טו) וּמַכֵּה אָבִיו וְאִמּוֹ מוֹת יוּמָת:.

אקווה שאכן לא תעשו את הדבר הרע הזה. אציין שוב שאם יש סכנת חיים לאימך יש להתייעץ שנית.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה