שאל את הרב - כללי

מה תפקיד האשה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה תפקיד האשה - העצמי(אינני נשואה ואני מרשה לעצמי ברגע זה להתעלם מהצד השני), דרכה האישית לא ברורה, לאיזה מדרגה היא אמורה להגיע? איך?(במיוחד בזמנים עברו שבהם הנשים לא ידעו קרא וכתוב, לא התפללו (תפילה מסודרת ,שמונה עשרה שזה עמידה ממש לפני ה`), כיום עוד הנשים קוראות ולומדות אך בעבר נראה שהיתה להן גישה רק לחומריות, אפילו בלי מוזיקה יהודית ובלי הרצאות ברקע, המחשבה עובדת כל הזמן - על מה הן חשבו? נורא חושב לספור גרגרי אורז,אבל על מה היה להן לחשוב תוך כדי עבודה תכנית? מאשה זקנה שמעתי שחברותיה בגלות היו רעות והתעסקו בעקר בגרמת נזקים- לא כולן אבל אם המוח ריק -איך נחשים ועקרבים לא יכנסו בו. הגבר מוקף תמיכה -תורה, מצוות , מנין ,חברותא, אבל איזה כלים היו (ויש)לאשה, ידוע בעבר על נשים גדולות, אשת ר` מאיר, או קרוב יותר ביתו של הרש"ש שכתבה גם היא כמה פיוטים שנשתמרו, אך אלו היו בודדות, מדוע לא נתנו לשאר הנשים הזדמנות להגיע למצב זה,הרי יכלו להיות עוד רבות כמותן, הרי ברור שלא היתה שום בעיה ללמד את הבנות לפחות לקרא (אם לבת תוך כדי עבודה משותפת וכו`,) אז מדוע נמנעה מהן גישה לרוחניות.אני רואה כיום איך לוקחים בנות ממצב רגיל ורדוד ומתוך כור היתוך רוחני- הן יוצאות באין ספור מדרגות גבוהות יותר. . ולסכום שאלתי היא מה תפקיד האשה העצמי, איזה כלים יש לה ואיך היא יכולה להגיע לכך, תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

בנות ישראל בדורות הקודמים רובם ככולם, היו מחוברים לאמונת ישראל ולתורת ישראל, בצורה הרבה יותר חזקה מהגברים, האמונה העמוקה ויסודית הייתה מיוחדת במינה, זאת מלבד שרוב הבנות היהודיות ידעו קורא וכתוב וידעו את כל מדרשי חכמים וכידוע זאת לכל, הספר צאינה וראינה היה לחם חוקם של כל נשות ישראל בפולין וכל ארצות אשכנז.

כאשר העולם ירד אלפי מדריגות אחורנית, ולא יכלולהחזיק את בנות ישראל לא לימוד פתחו את בית יעקב וכו, אולם עדיין לא הגענו לדרגות של היהודיות של לפני מאה שנה, שהיו אדוקים בבורא באמת.

בהצלחה - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה