הלכות ומנהגים

האם מותר לצלם את השמש בשקיעה?

  • כ"ה חשון התשע"ו 
אא

שאלה

האם זה נכון שאסור לצלם שמש בשקיעה או זריחה? תודה רבה

תשובה

שלום רב,

נכון שיש איסור לצייר שמש וירח וכוכבים וכמו שכתב השלחן ערוך יורה דעה (סימן קמא סעיף ד), מכל מקום אפשר להקל לצלם את השקיעה או הזריחה באופן שלא מצלמים את השמש במלואה (כי יש בזה כמה צירופים: א. יש אומרים שכל האיסור לצייר את השמש הוא רק בציור בולט, אולם בציור שאינו בולט אין איסור. ב. יש אומרים שכל האיסור הוא דווקא לצייר את השמש במלואה, אולם אם מציירים רק חלק ממנו אין בזה איסור. ג. יש דעות שכל האיסור הוא רק אם מצייר את השמש בידיו, אולם בצילום זה לא נחשב שמצייר אותו בידיו. ואע"פ שאין הדעות הנ"ל להלכה, מכל מקום בהצטרף כל הסניפים הנ"ל יחדיו ניתן להקל, וכמו שכתב בשו"ת עטרת פז חלק ד' חלק יורה דעה סימן ד). 

ומי שמיקל לצלם את השמש במלואה יש לו על מה שיסמוך (יעויין שו"ת יביע אומר חלק י' עמוד שעב, ד"ה ובעיקר).

בברכה,

הלל מאירס
 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:שמשתמונהצילום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים