שאל את הרב - כללי

כיצד מתמודדים עם ייסורים

  • ט"ו חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שאלתי היא איך מתמודדים עם ייסורים ועם בדידות, בתחילת יום כיפור התחלתי לקרוא את הספר בגן האמונה של הרב שלום ארוש. התחלתי ללמוד מה היא האמונה התחלתי לתחזק קצת אני מרגישה שינוי בי, הפסקתי קצת עם ההומור השחור שתמיד היה לי התחלתי להאמין שהכל לטובה. אבל עכשיו אני מתקשה להתמודד עם הייסורים והבדידות התחלתי לא מזמן ללמוד אבל קשה להתחבר לאנשים. אני מרגישה מן ירידה קצת כזו אני לא יודעת איך לתאר את זה המחשבות המייסרות מקשות עליי. אני מרגישה שהחלק במשפט האדם אמור להאמין בהכל לטובה אבל החלק של להיות בשמחה וחסר דאגות מקשה אליי להשתחרר מזה. אני מרגישה כבולה אני מנסה לא להתייסר אבל קשה לי. תמיד באות המחשבות אולי משהו בי לא בסדר אולי אני עד כדי כך גרועה ועוד כל מיני איך מתמודדים עם זה?

תשובה

לכבוד השואלת, 

טוב לשמוע שאת התחזקת באמונה בימי הימים טובים. בודאי שיש לך זכויות גדולות בשמים. 

מה שאת מרגישה כעת עדיין רגשות ירודות כאלו, יתכן שזהו מפני ההתרגלות להם משעבר; כי כמו כאשר מתרגלים לפעולה מסוימת (כמו עישון) לוקח זמן עד נגמלים ממנו, כך גם כאשר מתרגלים לרגשות מסוימות, שזה לוקח זמן עד נגמלים מהן. 

זה שאת חושבת שאת לא בסדר, אינה על פי תורה. לדעת האר"י ז"ל אפילו כל "מעשה קטן מאוד בדור כזה, שקול כמה מצוות גדולות שבדורות אחרים". וזהו עקב גודל הנסיונות שבימינו. אם כן בודאי יש לך זכויות גדולות, וככל שאת מנסה כמה שתוכלי לשמור את המצוות אז ברור שאת בסדר ואת לא יותר גרועה מאף אחת - ואולי אפילו יותר טובה.  

ואם בכל זאת נמשך בקרבך הרגשה זו של גריעות וחוסר חשיבות לאורך זמן, אז אולי כדאי לך לאתר מאיפה זה מגיע (וכגון על ידי עזר מאדם המתמחה בזה), כי לפעמים הסתכלות שלילית של אדם על עצמו מגיע ממשהו שאירע ברקע שלו, וכיון שמאתרים מאיפה זה בא, אפשר אח"כ לצאת מן אותם ריגשות בעזרת השם. 

ואסיים בברכה, שתזכי לסייעתא דשמיא גדולה להרגיש טוב אודות עצמך ולא לסבול כל אותן הייסורין,

 

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה