שאל את הרב - כללי

נשמה שלא עשתה תיקון חוזרת בחזרה לעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום וברכה כבוד הרב! לפני מה שכתבת הבנתי שכל בן אדם שנפטר והנשמה שלו לא עשתה את התיקון. אז הנשמה חוזרת לתיקון ועולה בחזרה. אם ככה אז כולנו בגילגול שעבר לא היינו בסדר ובעצם באנו לתקן ולחזור וגם הרבנים תודה מראש! ה` יברך אותכם.

תשובה

שלום וברכה

אכן בדיוק כך, גדול חכמי הקבה מרן האריז"ל אמר כי כמעט ואין בדורות האחרונים נשמות חדשות, מלבד מעטים ממש. ואני מעתיק קטע אחד מדבריו שהוא מתייחס לעניין: (שער הפסוקים - פרשת בחקתי): "ואכלתם ישן נושן וישן מפני חדש תוציאו, וכתוב אח"כ ונתתי משכני בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם.

הנה, לכאורה קשה, איך הבטחה זו גדולה מכלם, וכלם תלויים בה, איך נאמרה באחרונה. אבל הענין הוא, לסמכו לפסוק ראשון, לרמוז אל מה שאמרו חז"ל אין בן דוד בא עד שיכלו כל הנשמות שבגוף. והוא ענין מה שנאמר בזוהר בפרשת פקודי, כי מיום שנחרב בהמ"ק, לא יצאו נשמות חדשות, וכלם הם נשמות ישנות, מתגלגלות ובאות, עד יושלם תקונם, ואח"כ בן דוד בא.

ואז יבאו נשמות חדשות. וזה שאמר הכתוב וישן מפני חדש תוציאו, והם הנשמות הישנות, שיצאו לעולם טרם החדשות. ואחר שיושלמו הישנות, אז בן דוד בא. ובכן, ונתתי משכני בתוככם, ויבנה ב"ה במהרה בימינו, ואז יבאו נשמות חדשות לעולם".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה