שאל את הרב - כללי

כמה שאלות בחיים שאחרי החיים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום.. רציתי לדעת מה קורה שאדם שניפטר, עשה מצוות וחר בתשובה והישתדל...אך המשפחה שלו לא דתי`ה אז ככה שהיא לא תעשה מה שרוב הדתי`ם עושים כשניפטר מישהו ממשפחתם... האם הנשמה תלוי`ה במה שהמשפחה תעשה בעולם הזה מה היא אשמה שמשפחתה אינה חוזרת בתשובה ועוד שאלה, נגיד שמישהו ניפטר ועולה לבית דין של מעלה, ונגזר עליו לחזור בגלגול והוא חוזר. הנשמה נמצאת בעולם הזה אז למה עדיי`ן מתפללים לעילוי נשמתו ועושים אזכרות הרי הבנאדם חי, הוא פה... ואומרים שהתיקון של בנאדם זה הדבר שהכי קשה לו וברגע שבנאדם מסיי`ם את התיקון הוא מת. אם לבנאדם הכי קשה זה שבת, הוא ישמור שבת וימות איך זה הולך תודה

תשובה

שלום וברכה

יש אפשרות כיום להירשם לחברת משניות שילמדו ויעשו אחרי הפטירה את כל מה שיש לעשות ע"פ ההלכה, לימוד וקדיש. אפשר לעשות הסכם כזה עם חבר, מכר, שהוא יעשה אחרי הפטירה את כל מה שראוי לעשות, הדלקת נרות ולימוד משניות וכו`. עתידם של הנשמות אחרי מות הגוף אינו באופן שוה לכולם, הנשמות שעשו את המתבקש מהם ומילאו את השליחות שלהם בהצלחה זוכות לעלות מיד ולהתענג בעולם הבא מזיו השכינה שאין לנו בו כל מושג.

נשמות שזוכות פחות ויש להם כתמים קלים נידונים מידית לגיהנום ואחרי עונש של חודשים ספורים כל אחת לפי ערכה [זה גם כן עונש שאין לנו בו כל מושג, ולפי המקורות החטאים בעצמם הם היסורים, כשזוכים כבר לראות את האמת מול העיניים, והצער הנוראי מעצם החטאים היא היא עונש הגיהנום], ואחרי כך היא זוכה לעלות נקיה וצחה למקומה בגן עדן. מאידך, ישנם נשמות לא מעטות שאינם יכולות כלל להתרומם מאויר העולם הזה, והם טסות ברוח העולם ללא מנוחה כששני מלאכים לא טובים מלווים אותה, [גדול חכמי הקבלה מרן האריז"ל היה אומר תמיד שהנשמות האלו מפריעות לו ללכת, ולהתקדם, שהם באות לפניו לבקש תיקון שיתקן אותם שיכלו כבר להתרומם ולהיכנס לגיהנום], ואם נשמות אלו המסתובבות במציאות רוחנית ששמו `כף הקלע` איתם ניתן לתקשר ואלו הנשמות המשתתפות בטקסי הסיאנס האסורים בהחלט, והם מוצאים בכך מנוחה קלה להיות בחברת אנשים.

גלגול נשמות, הוא סוג של צ`אנס נוסף שמקבלים רק אחרי שזוכים כבר לעלות למעלה לפני בית דין של מעלה, וכשרואים שהאדם לא מילא את השליחות שלו ולא עשה את המוטל עליו, אזי נותנים `צאנס נוסף` והוא נשלח להתגלגל באדם חדש שנולד זה עתה ולשחק את החיים שוב פעם, אפשרות זו ניתנת על פי הקבלה עד שלשה פעמים.

גם כשהנשמה מתגלגלת, לא תמיד כל הנשמה מתגלגלת, מכיון שהנשמה הוא דבר רוחני אי אפשר להסביר במילים איך חלקי הנשמה נחלקים, אבל זה דבר ברור וכתוב בכל ספרי המקובלים שיתכן שחלקי נשמה כבר שוכנים בגן עדן וכמה חלקים מהנשמה יורדות לתיקון בעולם הזה, ולכן כל מה שעושים לזכרם ולעילוי נשמות נפטרים עוזרת לאותם חלקים שכבר זכו לעלות, לגן עדן, ובמקרה הפחות טוב, לגיהנום, אף שכמה מחלקי הנשמה כבר התגלגלו בשנית. בן אדם שסיים את התיקון מת אך ורק אם זה טובה בשבילו להיפטר מהעולם. אם יש לו תועלת מהמשך החיים שיקנה לעצמו עוד ועוד מצוות הוא נשאר לחיות כדי לזכות עוד עד אין שיעור. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה