הלכות ומנהגים

עלייה לקבר אחרי עשר שנים

  • כ"ב אלול התשע"ה 
אא

שאלה

לפני שנה איתרתי ושיפצתי את קברו של סבי ע"ה שנפטר לפני כמאה שנים וקבור בבית העלמין היהודי בלודז' - פולין. האם גם במקרה זה מקובל הנוהג שלא לעלות לקבר לעולם? או שמותר לי ולבני ביתי לפקוד הקבר בכל פעם שנגיע לפולין? תודה

תשובה

שלום רב,

העולם אומרים שמי שלא היה על קברי אבותיו במשך עשר שנים, ששוב אין לו ללכת לשם יותר. אולם זהו דווקא אחרי שביקרת שם פעם אחת, ושוב הפסקת מללכת עשר שנים, אבל אם לא היית שם מעולם אין בעיה ללכת.

וגם אחרי שביקרת בקבר סבך פעם אחת, ושוב לא היית שם במשך עשר שנים, יש עצה לשלוח מקודם (שליח) על קבר סבך להודיעו שאתה רוצה לבוא להשתטח על קברו, ואז תוכל לילך בעצמך. וטוב לידור צדקה באותו מעמד לעילוי נשמתו (ראה חזון עובדיה אבלות חלק ג' עמודים ריג-ריד, ונטעי גבריאל אבלות חלק ב' פרק פח סעיפים ה-יב). ויש אומרים, שעיקר הקפידא בזה הוא רק בקבר אבותיו, אבל בקברי זקניו ולמעלה בקודש אין קפידא (ראה מה שהביא בזה בנטעי גבריאל שם סעיף יב).

בשורות טובות,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קברבית עלמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים