שאל את הרב - כללי

מה עדיף - לעבוד בעוד עבודה או ללמוד תורה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. אני לא כל כך מצליחה להבין את הורי בעלי עם ההתנהגות שלהם ואני כל פעם מנסה לדון אותם לכף זכות ולתת צ`אנס וכל פעם אני נופלת מחדש כי הם כל פעם מורידים לי את האוויר מחדש! אני לא שונאת אותם אבל גם לא אוהבת להיות אצלם, מה לעשות 2. המצב הכלכלי שלנו על הפנים וההורים שלי ממש עוזרים לנו מצד שני ההורים של בעלי יודעים את המצב יודעים שהוא עובד 2 עבודות ועדיין הם לא עוזרים לנו במקום זה הם יוצאים לנופשים ומבזבזים חופשי, זה לא שאני רוצה לעצור להם את החיים אבל הם יכולים קצת לעזור לבן שלהם לא אני יודעת שהכל מהקב"ה אבל זה נורא לבקש עזרה מההורים 3. מה עדיף לעבוד עוד עבודה להקל על הפרנסה או ללמוד תורה ומה קורה במצב שלומדים תורה אבל המינוס רק גודל

תשובה

שלום וברכה

1. אל תצפי מהם לכלום וכך לא תתאכזבי, איני יודע מההם גורמים לך רע, אבל הכלל הוא לא לצפות . אף אחד לא חייב לנו כלום, ואין לנו לצפות אלא לישועת ה` ואל תבטחי בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה בטחו בה` עדי עד כי בי-ה ה` צור עולמים, אבל מותר לבקש מההורים עזרה אבל יש לבטוח רק בה`.

3. אם אין מספיק פרנסה יש להוסיף בעבודה ולשבת רק חצי יום בכולל, ואם אין בכך מספיק יש למעט יותר ולקבוע עיתים לתורה, אין ניסים קורים בדרך כלל, ואין המן יורד מהשמים, יש לעשות השתדלות הראויה לפרסה רגילה.

ומי שרוצה ללמוד תורה כל היום ואינו יכול מחמת הקושי להתפרנס, הרי הוא במעלה העליונה ביותר כלומד כל היום, ואין להרגיש בכך שום פחיתות.

עלו והצליחו – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פרנסהלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה