שאל את הרב - כללי

אך זה יכול להיות שאדם שעשה לרוב עבירות זוכה לקבל מתנה גדולה וטובה מה`

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרב תודה על המענה המהיר לשאלותיי. -אמרו לי לשאול אותך אך זה יכול להיות שאדם שעשה לרוב עבירות זוכה לקבל מתנה גדולה וטובה מה` אך זה יכול להיות שה` עושה חסד כזה גדול....למרות שאמרתי לאותו אדם ששאל את השאלה הזאת שאני בטוחה שלא כול החיים שלו הוא עשה עבירות בטוח יש עוד כמה מצוות חשובות שעשה שבזכותם הוא זוכה לדברים טובים שיקרו לו אבל עדיין הוא רוצה לדעת מה הסיבה.. -ואך ניתן להשיג שמחת חיים מה אפשר לעשות כדי באמת לשמוח מכול דבר קטן ופשוט אך באמת מגיעים לשמחה אמיתית וארוכה -ושאלה חשובה יותר היא נכון שאומרים שאדם חוזר בתשובה ממעשיו כאשר הוא מגיע לאותה נקודה שהוא חטא והוא עומד בזה אז זה התשובה..נכון או שאני טועה כי קרו כמה מקרים שחטאתי היצר התגבר עליי אבל בפעם השנייה או השלישית שהייתי באותו מצב של לחטוא אמרתי לעצמי אני לא עושה את זה שוב וככה החזקתי את עצמי מלהוסיף לעשות עבירות.. האם ההישתדלות שלי לא להמשיך יותר מידי את החטא מכפר על הדברים שעשיתי על העבירות החמורות שלי האם ה` יתחשב בזה שלא המשכתי את החטא עד הסוף אלה הישתדלתי לעצור ועצרתי... סליחה מכול הלב השאלות הארוכות ועל הבלגן פשוט אני חייבת תשובה.

תשובה

שלום וברכה

שאל פעם רשע את האדמו"ר יצחק מאיר מגור זצ"ל איך יתכן שכתוב בקריאת שמע הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם וְסַרְתֶּם וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם לָהֶם: וְחָרָה אַף יְהֹוָה בָּכֶם וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ וַאֲבַדְתֶּם מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר יְהֹוָה נֹתֵן לָכֶם: והוא עושה את כל אשר בליבו ואינו נענש כלל בכל הדברים האלו, אלא להיפך יש לו כסף ובנים ומה לא שאלו הרי"ם וכי מניין לך מה שכתוב בקריאת שמע, ענהו הרשע, קראתי פעם את קריאת שמע, ואניודע מה כתוב בה.

אמר לו הרי"ם אם כך שקראת קריאת שמע הרי ברור שכל השכר שיש לך זה על מצוות קריאת שמע שקיימת בזמנו. ולמעשה כך כתוב בתורה וְיָדַעְתָּ כִּי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ הוּא הָאֱלֹהִים הָאֵל הַנֶּאֱמָן שֹׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד לְאֹהֲבָיו וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָו לְאֶלֶף דּוֹר: וּמְשַׁלֵּם לְשׂנְאָיו אֶל פָּנָיו לְהַאֲבִידוֹ לֹא יְאַחֵר לְשׂנְאוֹ אֶל פָּנָיו יְשַׁלֶּם לוֹ: וברש"י שם ומשלם לשנאיו אל פניו - בחייו משלם לו גמולו הטוב כדי להאבידו מן העולם הבא: וכך מבואר בהרחבה בדברי רבותינו.

ואנו אשר מנסים לעשות את רצון קונינו על אחת כמה וכמה שנזכה לשכר גדול מאוד על מצוותינו בעולם הבא. שמחת חיים כאשר אנו נדע את גודל המעלה של כל מעשה ומעשה טוב אשר אנחנו עושים וזוכים לעשות נחת רוח לבורא עולם, ועד כמה חשובים מעשינו, אצל בורא עולם כל תנועה והתאמצות למען בוראינו נחרטת בעט זהב, וכל תנועה אשר אנחנו עושים מביא אותנו להתקרבות לה`, וגם אם איננו מרגישים את ההתקרבות הרי ההתקרבות היא מציאות קיימת, וביודעינו את כל אלו בוודאי נשמח ונודה לה` על אשר בראנו כיהודים אשר יכולים להתחבר אל ה`.

אכן זאת היא התשובה האמיתית, שכאשר מגיע החטא שוב אנו מתגברים על היצר ואיננו חוטאים, ויותר מכך כאשר באמצע החטא אנו פורשים מן החטא, לכבוד הבורא אין לך תשובה יותר גדולה מזה, ואין לך נחת רוח לפני הבורא כמו הנחת רוח שיש לה` כאשר אנו פורשים מן החטא באמצע החטא למען כבוד ה`. עלי והצליחי ואת יכולה לשאול ככל הצורך אנו עומדים לשירותך בכל שאלה שיש לך בשמחה רבה.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה