שאל את הרב - כללי

מיהו אלוקים ומאין הוא נוצר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, בזמן האחרון אני מתקרבת מאוד ליהדות ולאלוקים. לפעמים ברגעים מסויימים אני נתקפת בצרור שאלות שיש לי ואני מתמלאת חרדה פתאום כי אני מרגישה שאף אחד לא ממש יכול לענות לי על השאלה... ובכן,אולי יהייה קשה לי להסביר את עצמי אבל פתאום נכנסה לתודעתי חשיבה שמעל לחשיבה ומה הכוונה...אני מאמינה שאכן יש אלוקים אבל מהו אותו הדבר שנקרא אלוקים מהו אותו הרוח הזו מאין היא בכלל נוצרה או מעין היא בכלל הגיעה. הבנת את השאלה הזונגיד ויש מלאכים ויש נשמות אבל לשם מה מאין אלוקים בכלל נוצר מדוע אנחנו בכלל קיימים(ואני לא מדברת על תיקון ועל הדברים האלה)האם מישהו יכול לענות לי כי אני קצת הולכת לאיבוד..........

תשובה

שלום וברכה

מהות האלוקים היא אכן בלתי נתפסת בשכלינו, מאחר ואנו מוגבלים בהשגתינו, אבל אנו יודעים ברורות שיש בורא מכוון לבריאה, שלא נברא אלא מציאותו קיימת לעולם, ואיננו יודעים את צורתו כי אין לו דמות וצורה . הסיבה לבריאתינו, היא למען שאנו בני ישראל נעבוד את השם ולכן בא האלוקים והוציא אותנו מצרים ובחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו, ונגלה לעיני כולנו ואמר אנכי ה` אלוקיך וגו`.

לא יהיה לך אלקים אחרים, וגו`. וכך נתן לנו את כל המצוות ואם נשמע בקולו ונציית לדבריו ייטיב לנו בעולם הבא. אני ממליץ לך בחום לבוא לסופ"ש שבו תולכי להאזין ולהבין ולשאול את כל שאלותיך ובעזרת ה` תביני הכול. אם תרצי שאסייע בידך להגיע לסופ"ש אשמח לסייע בידך.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה