שאל את הרב - כללי

מה המזל שלי מסמל לי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

נולדתי ב1988\4\11

תשובה

שלום וברכה

נולדת בו` ניסן תשמ"ט חודש הגאולה וההתחדשות, ניסן נותן כוח להתחדשות מופלאה לנולדים בו, ולישועות למעלה מדרך הטבע לכל ההולכים בדרכי ה`. מזל חודש ניסן הוא מזל טלה המליך אות ה` בשיחה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם טלה בעולם וניסן בשנה וכבד בנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) האדם מוטל כל ימיו במלחמה תמידית מול ההרגלים השלילים, המידות הרעות והלחץ החברתי.

הוא נאבק להביע את עצמו ולבטא את מיוחדותו חרף הלחץ הסביבתי להרכין ראש, ליישר קו ולהמשיך לצעוד בשביל הכבוש. צריך אדם בעל סגולות נפש נדירות כדי לקרוא תיגר על המוסכמות ולהתוות דרך חדשה. לא בכדי כוכב הלכת השולט במזל טלה הוא מאדים (מַרס).

מאז ומקדם שימש כוכב לכת זה בעל הצבע הסמוק כסמל למלחמה. ואכן מזל זה מתאפיין באינטנסיביות רבה ובאנרגיה רבת עוצמה. בני מזל זה מצויים ב"מלחמה"- הם נאבקים בשגרת החיים האישית שלהם בפרט ונגד מגבלות ומעצורים בכלל. יש להם צורך עז להתגלם, להוציא את הכוחות הנטועים בהם מהכוח אל הפועל ולהטביע במציאות את צורתם האינדיווידואלית והייחודית.

גלומות בטלה חיונית מופלאה, מחשבה ורגש הפורצים ללא מעצורים. מלבד זאת קיים בהם צורך עז להשתחרר מכל הסוגר על נפש האדם. הם נתונים במאבק בלתי פוסק נגד השגרה השוחקת. יש בהם רצון ותעוזה לנוע קדימה, לחפש יוזמות חדשות, לבצע מטלות במרץ בחריצות וביוזמה. את האנרגיות הללו ניתן להפנות החוצה, לצורך ניהול מלחמות עם עולם ומלואו בהתאם למשמעות השכיחה של המילה "מלחמה" או כלפי פנים, לצורך ההתגברות על היצר והתעלות על האגו.

בני טלה מצוידים במנוע רב עוצמה בו יוכלו לנוע קדימה גם בשטח הררי שאינו עביר למנועים רגילים. לאן ינועו תלוי בהם. כמו כל כלי רב עוצמה גם תכונה זו עשויה לשרת אותם באותה מידה לטוב או חלילה לרע. בתקופת טלה יכול האדם למצוא בעצמו תעצומות נפש לעשות את הבלתי אפשרי, לפרוץ משוכות ולגבור על אתגרים מורכבים בחיי הפרט והכלל. המאמץ משתלם- אם ינצח במלחמה יזכה האדם בתואר הנכסף ויכונה "גיבור", שהרי "איזהו גיבור הכובש את יצרו".

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה