שאל את הרב - כללי

הכשרת כלים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב , התחלנו להפריד כלים (בשר וחלב) ורצינו ממכם עזרה בהבנה . יש גם להכשיר את הכלים , ולא מספיק להגיד " מעכשיו אוכלים בצלחות הללו בשר ובאלו מוצרי חלב " . איך עושים האם יש כלים שצריך לזרוק יש לנו סט ענק של CORNING חלק אומרים שדינו זכוכית . מה עושים עם על צלחת בשרית נפל בטעות משהו חלבי , או בטעות נלקחה כפית בשרית לאכילת מעדן מה דינו של צלחת שאכלו עליה טרפה תודה רבה ארז

תשובה

שלום וברכה

כמה משמח לראות איך שיהודים מתחזקים והולכים ומקבלים עליהם את מצות ה` אשריכם שזכיתם לכך. השמירה ממאכלות אסוורת מעדנת את הנפש ומעלה את השומרה לפסגות גבוהוהת במיוחד. אין מספיקה ההחלטה להפרדת הכלים אלא יש להכשיר את כל הכלים ולאחר מכן תוכלו להשתמש בכלים חלבים לחוד ובשריים לחוד.

כדי לבצע את ההכשרה בצורה הטובה ביותר אמליץ להתקשר לאירגון צוהר 1800201112 ולבקש את צות ההכשרה. אכן הקורניג הוא במחלוקת בין הפוסקים ולדעת הרבה פוסקים דינם כזכוכית. לענין הלכות המטבח שימוש בצונן אינו אוסר כלום ולכן אם בטעות לקחו כפית בשרית לאכילה חלבית יש לשטוף אותה היטיב במים קרים ודי בכך.

צלחת בדרך כל גם כן אינה נאסרת מאחר ואינה רותחת על האש, אלא מעבירים מהסיר דרך מצקת אלהצלחת ולכן עפ"י רוב בדיעבד הצחת לא תיאסר. כלי זכוכית אפשר להקל שאינם נאסרים אם כי יש מהפוסקים שמחמירים שהם נאסרים ואין מועיל ללהם הגעלה והנני שולח לך את הלכות המטבח הכשר בקיצור במייל.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה