שאל את הרב - כללי

יראת שמים.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום ידוע לי מנסיוני כי "יראת שמים" המשמעות השטחית שלו - זה יראה לבורא עולם. היום חידשו לי כי יראה זה - לראות את בורא עולם בכל מקום , שהוא איתנו. השאלה מה זה יראת שמים שניהם יחד או שיש אחד מוטעה. תודה.

תשובה

שלום לך

ברור שהפירוש הפשוט היא יראה מבורא עולם וזוהי האמת לאמיתה. לראות שכל דבר ודבר יש בו אלקות זהו הפירוש העמוק על מלא כל הארץ כבודו שבכל דבר ודבר יש חיות מעצמותו של הבורא יתברך, ולדעת שה` לנגדינו בכל עת היא הפירוש על שויותי ה` לנגדי תמיד, ודבר זה מביא את האדם ליראת שמים כי כאשר נשכיל שה` לנגדינו לא נחטא לעולם.

וכך הם דברי הרמ"א בשם הטור שו"ע אורח חיים סימן א שויתי ה` לנגדי תמיד הוא כלל גדול בתורה ובמעלות הצדיקים אשר הולכים לפני האלהים כי אין ישיבת האדם ותנועותיו ועסקיו והוא לבדו בביתו כישיבתו ותנועותיו ועסקיו והוא לפני מלך גדול ולא דבורו והרחבת פיו כרצונו והוא עם אנשי ביתו וקרוביו כדבורו במושב המלך כ"ש כשישים האדם אל לבו שהמלך הגדול הקב"ה אשר מלא כל הארץ כבודו עומד עליו ורואה במעשיו כמו שנאמר אם יסתר איש במסתרים ואני לא אראנו נאם ה` מיד יגיע אליו היראה וההכנעה בפחד השי"ת ובושתו ממנו תמיד (מורה נבוכים ח"ג פ` נ"ב) ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השי"ת גם בהצנע לכת ובשכבו על משכבו ידע לפני מי הוא שוכב ומיד שיעור משנתו יקום בזריזות לעבודת בוראו יתברך ויתעלה. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה