הלכות ומנהגים

מעשים

  • י"ד סיון התשע"ה
אא

שאלה

1)כבוד הרב שלום וברכה רציתי לדעת מי שמחלל שבת אפילו אם הוא יהודי טוב נותן צדקה הכול אפילו גמילות חסדים האם יש לו חלק לעולם הבא ובאיזה מדור הוא נמצא אמור לי בבקשה מה החומרה וכיצד ניתן לתקן זאת 2.האם ישו היה יהודי והאם באמת הלך על המים 3.ספר לי מה זה השם המפורש של אלוקים ומה מיוחד /כוח שלו 4.במידה ואדם יודע כי אחר יעבור עבירה אם יעשה מעשה שולי (לדוגמה ירים את יד ימין באוויר) והוא עושה את המעשה השולי (מרים יד באוויר)ולכן האחר עובר עבירה הוא רואה שהאחר עובר עבירה בגללו וממשיך עם המעשה השולי ולכן עובר העבירה ממשיך גם, האם לעושה המעשה השולי יש חלק בעבירה? 5.האם הגוף שלנו משחרר ריחות לאוויר לגבי הגנטיקה שלנו וככה אנו בוחרים בני זוג/נמשכים אליהם? 6. שמעון לקוח וראובן בעל החנות, שמעון מבטיח לראובן שיקנה סחורה בשווי 1000 שח אם הוא ייתן 100 שח לצדקה, ראובן בעל החנות משלשל את הצדקה לתיבה ואז שמעון הולך וקונה סחורה ב1000 מהחנות ממול, וטוען שעמד במילתו כיון שלא הבטיח היכן יקנה את הסחורה, למרות שידע שהוא מטעה את ראובן, מה הדין לגבי שמעון? האם עבר עבירה? ומה הדין לגבי הסחורה? האם עליו לקנות ב1000 נוספים סחורה מראובן?

תשובה

שלום וברכה,

 
1. יעשה תשובה ויתכפר לו ללא תשובה ייענש רבות ה' ישמור כי המחלל שבת הרי הוא כאילו עובד עבודה זרה.
 
2. 3..  ישו אכן היה יהודי. הוא היה משיח שקר - ועם ישראל לא הכיר בו. הסנהדרין היתה בתקופתו וגם היא דחתה אותו פה אחד. רק הגויים עובדי האלילים האמינו בו לאחר יותר ממאה שנה לאחר מותו. האימפריה הרומאית התנצרה, וכך התפשטה הנצרות בידי עמים גויים.
 
אי אפשר לדעת אם הוא באמת הלך על המים - מכיוון שהסיפורים אודותיו נכתבו יותר ממאה שנה לאחר מותו, ובני ישראל כפרו בו ולא העבירו סיפורים אודותיו מדור לדור. גם הגויים שמאמינים שישו הלך על המים - מודים שאבותיהם לא ראו אותו הולך על המים, כי כפי שנאמר הנצרות התפשטה מתוך האימפריה הרומית.
 
עם זאת הגמרא כותבת שישו היה מכשף, מסית ומדיח, וייתכן שעשה כישופים להטעות את תלמידיו, בדומה לכישופים שערכו חרטומי מצרים. ישנו סיפור שטוען שהיה לישו את "השם המפורש" אותו לקח מבית המקדש, ובאמצעותו ערך מעשים אלה. אך אין הדברים מצויים במקורותינו.
 
נא ראה:
10 העובדות שיהודים משיחיים לא רוצים שתדע:
http://www.hidabroot.org/he/article/78994
 
נצרות לעומת יהדות - בקיצור:
http://www.hidabroot.org/he/article/94638
 
4. אם המעשה השולי גורם לחטוא ללא רצונו של החוטא, הרי הוא חוטא וייענש על כך. אולם אם אין לזה קשר בין זה לזה וזה סתם בא כי ההוא החליט לחטוא אין עליו חטא.

5. הגוף שלנו משחרר ריחות לאויר ע"י בלוטות בבית השחי - ובכך מחזק את המשיכה הקיימת בין בני זוג (הוא מייצר מעין סימן זיהוי טבעי לגופם), אך הריח איננו מייצר משיכה, אלא רק מחזק את המשיכה. עובדה שאנשים מסוגלים להימשך זה לזו גם מרחוק. ואהבה מגיעה מתוך תקשורת טובה, דעות שכליות, ומידות טובות, ולא רק גוף חיצוני מתאים. כדי להבין את הנושא לאשורו, אנא צפה בהרצאתו של הרב זמיר כהן: "אמנות האהבה":
http://www.hidabroot.org/he/video/60896

 6. ברור שהוא חייב לקנות מראובן.

בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה