בריאות ותזונה

חושבים לוותר על השוקולד בדיאטה? כדאי שתחשבו שוב

אם אתם אוהבים שוקולד אך פוחדים שיפריע לכם לרדת במשקל, כדאי שתקראו למה הוא כן תורם, והאם יש סיכוי שהוא משביע?

אא

בכל פעם שאני נתקלת בתפריט דיאטטי חדש, אני חושבת על השוקולד. הוא אחד הפחדים שגורמים לי לדחות כל דיאטה אפשרית, הרי מדובר באחד המתוקים שקשה בלעדיו. במהלך השנים יצאו מחקרים רבים בנושא השוקולד, האם הוא בריא, או ממש לא? האם הוא מסוכן, או שמא להפך? אפשר לומר שישנן כמה סיבות טובות שיגרמו לכם להעדיף שוקולד על פני נשנושים אחרים, ואולי אפילו להחזיר אותו לתפריט שלכם, אם הדרתם אותו לרגל המלחמה בעודפי המשקל.

לפני הכל, שוקולד עושה מצב רוח טוב, ולא רק בשל המתיקות שלו. מחקרים מצאו כי בשוקולד מריר ישנם רכיבים טבעיים שתורמים לתחושת אופוריה. בשוקולד יש רכיבים שמאזנים את הגוף ואף תורמים לתחושת רוגע, ועיכוב תחושות לחץ.

בשוקולד יש אנטי־אוקסידנטים שמסייעים בהגנה מפני השמש. שזה כבר חשוב, לא?

דיכאון? עייפות? בשוקולד המריר יש מגנזיום - מינרל שמסייע בהפחתת תסמינים של תופעות אלו.

שוקולד גם מאזן את פעילות הלב, גורם לירידה בערכי הכולסטרול הרע, מקטין סיכויים למחלות לב וכן את הסיכוי לשבץ. במחקר שהתבצע באיטליה גילו שאכילה קבועה של שוקולד משנה את הרגישות לאינסולין ומפחיתה את הסיכון להתפתחות סוכרת.

בנוסף, הוא תורם לתחושת השובע, בשל הסיבים התזונתיים בהם הוא עשיר. והרי מי ששבע אוכל פחות, לא? דיאטה מצוינת.

בשוקולד יש מרכיבים שפועלים כאספירין ומסייעים לזרימת הדם לכל המקומות בגוף, מה שמשפר את הראייה והחשיבה. יש בו את כמות הקפאין המדויקת הנדרשת לגוף כדי להתעורר, כך שאפשר לוותר על צריכת משקאות שונים.

סובלים מהתקפי שיעול? תאוברומין (אלקלואיד של צמח הקקאו) המצוי בשוקולד, מפחית את פעילות החלק במוח שאחראי על הפעלת התקפות השיעול הבלתי נגמרות. לפני כמה שנים דיווחו ב־BBC על כך שמדענים מנסים לרקוח תרופה שמכילה תאוברומין ותשמש תחליף לסירופ נגד שיעול, שמלבד טעמו הלא סימפטי גם נושא תופעות לוואי שונות.

תגיות:שוקולדבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה