חדשות בארץ

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לעידוד תרומות מזון לנזקקים

על פי החוק החדש, אנשים פרטיים שתורמים עודפי מזון וארגונים שעוסקים בחלוקתם לא יישאו באחריות אזרחית או פלילית לנזק שנגרם עקב תרומת המזון

מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק לעידוד תרומות מזון, שהוגשה על ידי חברי הכנסת אורי מקלב (דגל התורה), חיליק בר (המחנה הציוני) וחברי כנסת נוספים.

על פי החוק החדש, אנשים פרטיים שתורמים מזון לארגונים לחלוקת מזון, וכן הארגונים הללו עצמם העוסקים בחלוקת תרומות מזון, לא יישאו באחריות אזרחית או פלילית לנזק שנגרם עקב תרומת המזון, כל זאת באם לא נהגו ברשלנות. בנוסף, קובע החוק כי שר הבריאות יעניק פעם בשנה אותות הוקרה לעסקים התורמים מזון לארגונים לחלוקת מזון על פי קריטריונים שייקבעו על ידו.

בהסבר להצעת החוק נאמר כי "כ- 25% מהאוכל שמכינים במסעדות, אולמות אירועים, חדרי אוכל מפעליים, בסיסים צבאיים, רשתות שיווק ובתי מלון – נזרק. הסיבה העיקרית לכך שמוסדות אלו אינם מוכנים לתרום את המזון במקום להשליכו לפח, היא החשש מחשיפה לתביעות. בעלי המוסדות האמורים מעדיפים שלא להסתכן בתרומת המזון העודף".

חבר הכנסת מקלב, מיוזמי החוק, אמר: "החוק הזה יעשה מהפכה בכל נושא השמדת המזון מבתי מלון, מסעדות, אולמות שמחה, שירותי קייטרינג וכו' – אוכל שיגיע לאלפי נזקקים מידי יום". מקלב ציין כי לא מדובר בשאריות אלא ב"אוכל שלא עבר את פתח המטבח ועדיין נמצא במגשים. מדובר בסכומים אדירים. אנחנו רוצים שבמקום שהאוכל יושלך לאשפה הוא יגיע לנזקקים. השחתת מזון זה נזק כלכלי וחברתי שבסופו של דבר גם משחית את הנפש."

חבר הכנסת חיליק בר, אף הוא מיוזמי הצעת החוק, נקב במספרים כדי להמחיש את חשיבות החוק: "בכל שנה נזרקים כ- 1.2 מיליון טון מזון, ובשווי של 8 מיליארד שקלים. אתם יודעים כמה ארוחות ערב, כמה משפחות וכמה ילדים אפשר להאכיל אפילו עם חצי מהכמות הזו? הצעת חוק זו גם מצילה מזון, גם מונעת בזבוז מזון וגם מעבירה אותו למי שידם אינה משגת".

תגיות:אורי מקלבחיליק בר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה