אמונה

שבילי האמונה: איך נפתח את הרצון?

כל הממציאים ששינו את פני העולם, סבלו מלגלוג וזלזול בתחילת הדרך. ומשום שלא התייחסו והמשיכו הלאה למרות חוסר האמון מצד הסביבה – הצליחו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוחמי מנדלאיל, מנחה ותומכת בגישת שקוף נתנה לנו כמה תרגילים לפיתוח הרצון:

1. גילוי הרצון: לכל אחד יש רצונות אך לפעמים מתבלבלים ביעד, לכן עלי לשבת ביישוב הדעת ולגלות מה הרצון שלי באמת.

לדמיין שאני בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – לחפש רצון חופשי, לאפשר לעצמי להעלות את כל הרצונות שבי בלי לסנן אותם, ואז עלי לנפות מהו הרצון האמתי על פי רצון ה'.

2. בירור הרצון: ללטש את היהלום שמצאנו, את הרצון האמתי, ולגבש מה בדיוק הרצון ואיך אנחנו רוצים לממש אותו. אם הרצון הוא שלילי, נוריד את הקליפות ונמצא את הרצון הטוב שמסתתר בתוכו.

3. התמדת הרצון: גיבוש והעצמה של הרעיון, והתמדה בו כל יום מחדש. לבחון ולראות איך לממש אותו.

4. לזכור שתוצאות בידי ה': הרצון נתון בידי האדם ותלוי בהחלטתו לרצות, והתוצאות בידי ה' – לא באים בתלונה על האדם למה לא היו תוצאות, אלא למה לא מספיק רצה.

כלים שיעזרו לנו להפוך את הרצון למעשה

1. שאילת שאלות נכונות – לא לשאול את עצמי למה המצב הוא כך, אלא מה אני יכולה לעשות כדי להתקדם, ואז לפתח את הרצון שלי בכיוון הנכון. השאלות הטובות ממקדות אותי בכיוון הנכון להתעוררות הרצון והפיכה של הרצון למעשה.

2. כח ההחלטה – הרבה שומעים ויודעים מה צריך לעשות, אבל לא הופכים זאת למעשה. לכן חובה להחליט מה הרצון שלי, ואחרי שהחלטתי מה הרצון שלי, עלי להחליט להשקיע את כל ההשתדלות כדי לממש את אותו רצון שעליו החלטתי. כשנחליט חזק – משמים יובילו אותנו להצליח לקיים זאת.

חשוב מאד להשקיע בהחלטה שלנו, עלינו לדעת שההחלטה שלנו יכולה להשפיע לדורות. המהר"ם שפירא זצ"ל החליט לפעול להחדרת רעיון הדף היומי, שכל יהודי בכל מקום שהוא בעולם ילמד באותו יום את אותו דף בגמרא. הוא פעל ועשה למען ההחלטה שלו, וכמה אלפי יהודים גומרים את הש"ס מדי שש שנים בזכותו. כך גם מרת שרה שנירר עליה השלום החליטה לפתוח את בית יעקב ופעלה ועשתה הכל כדי לממש את אותה החלטה – ואיך היינו היום נראות אם לא בית יעקב, שהציל את הבנות מהיסחפות ומהתבוללות ובנה דורות של בנות שהולכות בדרך התורה. גם החלטה שלנו יכולה להשפיע לדורות. כמה חשוב להחליט, לרצות ומשם להתקדם.

כדי להצליח לקבוע החלטות ולהתקדם:

  • ההחלטה שלנו צריכה להיות כל כך חזקה, שלא נתחשב בדעת החברה והסביבה, וגם אם ילעגו לנו נמשיך לפעול.

כל הממציאים ששינו את פני העולם, סבלו מלגלוג וזלזול בתחילת הדרך. ומשום שלא התייחסו והמשיכו הלאה למרות חוסר האמון מצד הסביבה – הצליחו. כך לדוגמא אדיסון ממציא החשמל, האחים רייט שבנו את המטוס הראשון, ועוד רבים. ההחלטה שלהם להמשיך להשקיע היתה איתנה – והעולם כולו חב להם על כך.

  • לקבל החלטות מראש, לרשום אותן בדף ולעשות הכל כדי לקיים אותן.
  • לחשוב על מה שהכי חשוב לי לשפר, ולחשוב בצורה מעשית איך לשפר – לקבוע תכנית ברורה ולעמוד בכך.
  • חשוב מאד לעודד את עצמנו – כמה הדבר חשוב, כמה הוא לטובתי, מה ארוויח מזה. ממש לעשות לעצמי שטיפות מוח חיוביות.

חשוב גם לעודד את עצמי שאני מסוגלת ויש בי כוחות.

את העידוד עלינו להחדיר בזמן קבוע ולא רק בשעת ההתמודדות.

העידוד צריך להיות קצר ובזמן הווה – לא לאמר: "אצליח" אלא "אני מצליחה עכשיו". "אני משתנה עכשיו".

  • חשוב גם לשכנע את עצמי שהעונג מההחלטה יהיה גדול יותר מהדבר שמנענו מעצמנו דרך ההחלטה. נולדנו להתענג על ה' – העונג שאני הולכת לקבל מההחלטות שלי ומהגבולות שאצטרך לשים לי כדי לעמוד בהחלטה, יתן לי הנאה רבה יותר מאשר הדבר שעליו אוותר למען מימוש ההחלטה. כגון אם החלטתי לעשות דיאטה למען בריאותי, העונג שלי מלהיות בריאה וקלילה גדול יותר מהעונג של אכילת העוגה.
  • חשוב מאד ליצור לעצמנו סביבה תומכת – הבעל או מישהו אחר שיתמוך בנו בתהליך, יתעניין בנו ויעודד אותנו להתקדמות.

נרתום את כח ההחלטה שיעזור לנו לגבש את הרצון שאנו רוצים לממש, להחליט שזה הרצון שלנו עכשיו שיעמוד אצלנו בראש סדר העדיפות, נחליט להשקיע בכך חזק ולעשות הכל כדי לממש את הרצון, ונזכה לסיעתא דשמיא.

כדי שאכן נוכל להחליט החלטות חזקות ולעורר את הרצון לפעול, חייבים אנו לקבל את עצמנו ולהעריך את עצמנו, שזהו הכח על פי חז"ל להתקדמות.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:רצוןהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה