הורים וילדים

רוצים לחזק את הקשר המשפחתי? מחקר חדש מעלה רעיון מפתיע

מעוניינים ליצור קשר חזק בין בני המשפחה? על פי מחקר חדש של אוני' אריזונה נמצאה שיטה קלה לביצוע שתאפשר לנו ההורים לשפר את מערכת היחסים עם ילדינו לטווח ארוך. שימו לב לרעיון היצירתי הבא

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעוניינים לחזק את הקשר המשפחתי? מחקר חדש, שהתפרסם בכתב העת Family Communication, מצא דרך יצירתית ומהנה לעשות זאת. קבוצה של צעירים בגילאי 21 בממוצע נתבקשו למלא שאלונים ובהם שאלות על תדירות ההאזנה שלהם למוזיקה יחד עם הוריהם, נגינה בכלי נגינה בשנות ילדותם או הליכה משותפת לקונצרטים. בהמשך נתבקשו לתאר את איכות מערכות היחסים שלהם עם הוריהם. ממצאי המחקר הראו כי ילדים מגילאי 8 ששותפו בחוויות מוזיקליות עם הוריהם, תיארו את מערכות היחסים שלהם איתם כאיכותיות יותר בגיל התבגרותם.

"אם יש לכם ילד קטן ואתם מאזינים למוזיקה או מנגנים יחד איתו זה מקרב ביניכם באותו הרגע אבל גם בשלבים מאוחרים יותר בחיים", הסבירו עורכי המחקר. "אם יש לכם ילדים מתבגרים ואתם מצליחים לשבת איתם ולהאזין למוזיקה יחד, יש לזה אפילו אפקט חזק יותר על מערכת היחסים שלכם בעתיד ועל התפיסה של הילד לגבי מערכת היחסים שלכם".

עוד נלקח בחשבון 2 פעילויות נפוצות בין הורים לילד, ובחן 2 מדדים: תיאום ואמפתיה. תיאום - כאשר אנשים מנגנים ביחד או מאזינים למוזיקה ביחד וכתוצאה מכך רוקדים ושרים יחד למשל, מה שגורם לחיבור. לדברי החוקרים ישנו מרכיב רגשי להאזנה למוזיקה יחד עם ילדים. "הרבה מחקרים שנעשו לאחרונה התמקדו באופן שבו רגשות יכולים להתעורר דרך המוזיקה, וכיצד זה יכול להנציח אמפתיה ותגובות אמפתיות כלפי השותף שלך".

עוד ציינו החוקרים בפני ההורים כי האזנה למוזיקה עם הילדים הקטנים היא פשוטה בעוד בהתבגרותם הביצוע נעשה קשה יותר. "עם ילדים צעירים, הפעילות המוזיקלית שכיחה למדי וכוללת שירי ערש ושירי ילדים, אבל אצל בני נוער זה פחות שכיח, וכשהדברים פחות נפוצים אתה עשוי למצוא השפעות גדולות יותר, כי כאשר הדברים האלה קורים, הם חשובים מאוד", אמרו.

לסיום ביקשו החוקרים להדגיש הממצאים אינם מהווים מרשם למערכת יחסים מושלמת, אולם אם ישנו הורה המעוניין לשפר את הקשר שלו עם הילד, ולשמרו לטווח ארוך, זוהי דרך יצירתית ומהנה לבצע זאת.

תגיות:הוריםמחקרילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה