בריאות ותזונה

למה אסור להתעורר מוקדם בבוקר אם ישנתם מאוד מאוחר? אתם הולכים להיות בהלם

כל מי שנושא הבריאות קרוב ללבו מודע להשלכות שיש לשינה שאינה מספקת על התפקוד שלנו לאחריה. מלבד תחושת העייפות שיכולה להביא לעצבנות, חולשה, סחרחורות וכאבי ראש שנגרמים בעטייה של שינה מועטה - כעת מתברר כי מדובר בסכנת חיים של ממש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל מי שנושא הבריאות קרוב ללבו מודע להשלכות שיש לשינה שאינה מספקת על התפקוד שלנו לאחריה. מלבד תחושת העייפות שיכולה להביא לעצבנות, חולשה, סחרחורות וכאבי ראש שנגרמים בעטייה של שינה מועטה - כעת מתברר כי מדובר בסכנת חיים של ממש.

מחקר חדש שבוצע בבריטניה ומפורסם בימים אלו על ידי מכון בשם  Chronobiology International journal טוען כי אנשים שערים בלילה וקמים מוקדם בבוקר - נוטים יותר לפתח מחלות קשות כגון סוכרת, מחלות אוטואימוניות, חרדות ועוד. 

את המחקר הובילו החוקרים במשך קרוב לשבע שנים, כשקבוצת המחקר היא אנשים בגילאי 37-75 שהתבקשו להגדיר את עצמם על פי הגדרות שניתנו להם מראש כמו 'האם אתה טיפוס של בוקר', 'האם אתה טיפוס של ערב', 'האם אתה טיפוס ערב מובהק' וכיוצא בזה. מהשאלות הנוספות שהציגו החוקרים התקבלו תוצאות מרחיקות לכת בקרב 'אנשי הלילה': 

מסתבר שרבים מהם העידו כי הם סובלים מסוכרת, הפרעות נוירולוגיות, בעיות במערכת העיכול ועוד ועוד תסמינים שמתקשרים ישירות לחוסר שינה מספיק. "לאנשי הלילה קשה יותר להסתגל לעבודה בשעות היום, ולכן רבים מהם מתחילים את היום שלהם בשעות הצהריים המאוחרות - דבר שמביא לחוסר סדר ותפקוד גם בתחומי חיים אחרים שלהם", מסבירים החוקרים. "בטווח הקצר הם יפסידו מזה עבודה נוספת, זוגיות ומשפחתיות אך בטווח הארוך יותר, הסיכון שימותו  כתוצאה מאורח החיים הלא בריא הזה הוא גדול ב-10 אחוזים יותר מהסיכון של אנשי היום'", הם מסכמים. 

תגיות:בריאותסכנהשינהמאוחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה