חדשות בארץ

תבע את חברת האוטובוסים שאחרה בעשר דקות, וזכה ב-7,500 שקל

לתושב אחד מאזור המרכז נמאס מהאוטובוסים המאחרים או שלא מגיעים כלל, על כן החליט להגיש תביעה בבית משפט נגד חברת האוטובוסים. התוצאה: פיצוי בסך 7,500 ש"ח

  • י"ט חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושב המרכז תבע את חברת האוטובוסים בבית משפט. לדבריו: בשנה האחרונה חיכה לאוטובוס למעלה מ-10 דקות, או לחילופין, האוטובוס המיוחל הגיע, אך כלל לא טרח לעצור.

המקרים שחוה אותו תושב, גרמו לו לתסכול רב. הוא פנה רבות לחברת אגד, אך פניותיו נותרו ללא מענה, או שקיבל תגובה כי זמן הגעת האוטובוסים לתחנה הינו זמן משוער. חלק מהמקרים אכן זכה לפיצוי בשיעור של כמה עשרות שקלים.

לאחר זמן מה, כשראה שפניותיו לא זוכות למענה הולם, החליט להגיש תביעה נגד חברת האוטובוסים, בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. כך טען: "נאלצתי לרדוף אחרי אוטובוסים, כמעט נדרסתי. נגרמה לי עוגמת נפש רבה, ואיחורים ליעדים שאליהם הייתי צריך להגיע". בנוסף צירף דרישה לחייב את חברת האוטובוסים, לפצות אותו בסכום של 33 אלף שקלים.

אגד התייחסה לכל המקרים אותו העלה התושב, ועם זאת ציינה בכתב ההגנה כי זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנה הינם זמנים משוערים, ואין ביכולתה של החברה להתחייב לזמן הגעה מדוייק של האוטובוס לתחנה.

על פי דברי החברה, ב-12 מהמקרים שהעלה התושב, האוטובוסים אכן יצאו לדרכם בזמן, אך עקב חסימה כלשהי הייתה סטייה ממסלול הקו, והאוטובוסים נאלצו לבצע עקיפה. במקרים אחרים העיכובים היו בשל תקלות שונות.

בנוסף, השופט קבע כי בחמישה מקרים התושב הוכיח את העובדה כי האוטובוסים לא עצרו בתחנות, או הגיעו באיחור ניכר מאוד, ולכן נפסק שהוא ראוי לפיצוי הולם בסך של 7,500 שקל.

התחבורה הציבורית חיונית מאוד לציבור. רבים משתמשים בה כדי להגיע לעבודה, ללימודים, לסידורים אישיים או לשאר מקומות. עם זאת, תלונות רבות מתקבלות מצד הנוסעים על ההתנהלות בשטח. רוב הנוסעים בתחבורה הציבורית מתלוננים לא אחת על התנהלות התחבורה הציבורית שמתבצעת בניגוד להוראות החוק, ואף מציגים בעיות שונות ומגוונות כדוגמת איחורים, אי עמידה בלוח הזמנים, אי עצירה בתחנה, יחס מזלזל לנוסעים וכן הלאה.

לעיתים התלונות מתקבלות בבית המשפט, והבקשה נמצאת מוצדקת, והנוסע הממורמר זוכה בפיצוי. עם זת, חשוב שהציבור ידע כי ישנם מקרים בהם בית המשפט קובע חד-משמעי כי חברת האוטובוסים אינה "אשמה", ועל כן התביעה נדחית, וייתכן אפילו שהתובע יחוייב בהוצאות.

על פי פסקי דין קודמים, עולה כי לא מומלץ לתבוע על כל איחור. ישנם מקרים בהם האוטובוס התעכב, לא הגיע בזמן המיוחל, או שינה מסלול בשל סיבות שאינן תלויות בו כגון תנאי מזג אוויר קשים, דרכים חסומות וכד', ואז לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות כי הוא התרשל, וכי לנוסע המאחר מגיע פיצוי.

יחד עם זאת, במקרים בהם האוטובוס לא הופיע כלל, איחר בצורה ניכרת, לא עצר בתחנה מסיבה שאינה מוצדקת, נראה כי פני הדברים שונים, ובמצב כזה ייתכן כי בית המשפט יחייב את חברת האוטובוסים לפצות את הנוסעים התובעים.

תגיות:אוטובוסבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה