מוזיקה יהודית

בימים חייל, בלילות זמר

שמוליק ישורון ולהקת אורות אחראים לאחד השירים הווקאליים היפים והמורכבים ביותר של ימי בין המצרים - "במרום". אתם מוזמנים להוריד אותו באופן חוקי ובחינם, ולהכיר את הצעיר המוכשר שעומד מאחוריו

אא
 
כל חובב מוזיקה מכיר את הקושי בימי בין המצרים שבהתנתקות מוחלטת מהמוזיקה. אבל בגלל המנהג שלא להאזין למוזיקה ולכלי נגינה באותם ימים קשים לעם ישראל, המוח היהודי הגה רעיון מעניין: שירים ווקאליים. אין בהם כלי נגינה כלל, ואת הקצב מעניקה ההרמוניה הקולית. השירים הווקאליים יצרו למעשה תופעה מעניינת בשוק המוזיקה היהודית, ואחד השירים המעניינים והמוצלחים ביותר שיצאו השנה בתקופה זו, בעיבוד ווקאלי מורכב ומעניין, הוא "במרום" של שמוליק ישורון ולהקת אורות. אמנם לא נותר זמן רב עד לסיום שלושת השבועות, אבל למתקשים להתמודד עם חסרון המוזיקה בחייהם אנו מעניקים אותו להורדה חוקית בחינם.
 
אבל לפני שנגיע לשיר עצמו, היכרות קצרה עם ישורון. הוא בן 22, גר ברמת גן, נשוי טרי (פחות משנה), למד בישיבת מרכז הרב במשך שנתיים וחצי, וקצת אחרי נישואיו התגייס לצבא. היום משרת כחייל מן השורה בחיל המודיעין. בגלל שהוא נשוי תנאי השירות שלו נוחים: הוא חוזר הביתה מדי יום, ובערבים מקליט, מופיע ובונה את הקריירה המוזיקלית שלו.
 
"בגיל מאוד קטן אמא שלי רשמה אותי לאודישנים בפרחי תל אביב, אצל חנן סלע", מספר ישורון. "שם התחלתי בעצם לשיר באופן די מקצועי, והבנתי שזה משהו שאני רוצה לעשות בחיים. אחר כך המשכתי למקהלות נוער, ולפני שלוש שנים התחריתי בתחרות כוכב נולד, שערכו במחלקה לתרבות תורנית של עיריית תל אביב עבור הציבור הדתי. כל השופטים בחרו אותי פה אחד למקום הראשון, ומאז התוכנית החלטתי להמשיך בזה יותר ברצינות. הקמתי להקה עם עוד שלושה חברים - שלושה זמרים ושלושה נגנים - והקמנו את להקת אורות. לכל אחד מאיתנו יש סוג של קריירה בפני עצמו, אבל אורות היא להקת בית עבורנו, שבה אנו מופיעים באירועים וכו. מעבר לכך כל אחד עושה דברים בפני עצמו - להקה צבאית, להקת חתונות וכו. מעבר לכך אני עובד כמנהל מוזיקלי של להקות שונות".
 
ישורון מופיע כיום בחתונות, אבל על אש נמוכה יחסית, גם בגלל השירות הצבאי וגם בגלל שבדיוק סיים שנה שנייה של לימודים במכון תל אביב לחזנות. לאחר השנה השלישית הוא ייכנס לתחום החזנות באופן יותר סדיר, ובנוסף יעבוד על דיסק משלו.בשיר הווקאלי החדש שר ישורון את הטקסט הלקוח מברכת המזון בנוסח האשכנזי, כשחברי אורות מבצעים את קולות הרקע. "יום אחד פשוט בירכתי כמו כל פעם, וחשבתי לעצמי איך לא הלחינו את זה? המילים מאוד יפות", הוא מספר. "לקראת ספירת העומר חשבתי להקליט את זה באופן ווקאלי, למרות שבהתחלה חשבנו להקליט את השיר עם כלים".
 
מהם ההבדלים העיקריים בין הפקת שיר רגיל עם כלים לבין הפקת שיר ווקאלי?
"יש בזה משהו יותר ייחודי, נקרא לזה כך. ברגע שאתה מביא זמר ושם מאחוריו פלייבק, זה אחרת. בווקאלי אתה עובד עם בני אדם, עם זמרים. יש לזה יתרונות וחסרונות, אבל זה הרבה יותר חווייתי. אתה עובד עם אנשים, וצריך שאדם אנושי ייתן את המענה במקום הכלים, ובכל זאת שזה ייצא יפה ומדויק, עם הרמוניה נטולת זיופים. זה אחרת לגמרי מאשר עבודה עם כלי. צריך בשביל זה הרבה שמיעה מוזיקלית, דיוק חד של הזמרים, ובסופו של דבר התהליך מאוד מעניין".
 
תגיות:מוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה