מעניין

הסוד שמאחורי המילים ’אנטי בקטריאלי’ (או מה לא מספרים לצרכן התמים?)

למעלה מ-200 רופאים ומדענים חתמו באחרונה על הצהרה מיוחדת, על פיה למילים 'אנטי בקטריאלי' המופיעות על תכשירים רבים שאנו נתקלים בהם, לרבות ג'ל חיטוי - יש משמעות הפוכה ממה שהן באמת מבקשות לשדר לצרכן התמים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למעלה מ-200 רופאים ומדענים חתמו באחרונה על הצהרה מיוחדת, על פיה למילים 'אנטי בקטריאלי' המופיעות על תכשירים רבים שאנו נתקלים בהם, לרבות ג'ל חיטוי - יש משמעות הפוכה ממה שהן באמת מבקשות לשדר לצרכן התמים. בראש ההצהרה, שפורסמה בכתב העת המדעי Environmental Health Perspective עומד פרופ' רולף הולדן - שטוען כי הנזק הסביבתי והבריאותי שגורמים כל המוצרים שנושאים עליהם את צמד המילים 'אנטי-בקטריאלי', הוא הרבה יותר גדול משנוכל לתאר. 

בעוד עשרות מאמרים ומחקרים שנפוצו בעשורים האחרונים מתיימרים להציג מציאות 'ורודה' של חיטוי וטיהור מחיידקים ומזהמים אחרים, ההצהרה הנוכחית דווקא מטילה ספק רציני באשר ליתרונותיהם הבריאותיים. אשתקד אסר מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) על שיווק של תרחיצים וסבונים 'אנטי בקטריאליים' שונים, בעיקר משום שהם מכילים את הכימיקלים טריקלוזן וטריקלוקרבון. 

גם מוצרים אחרים שאינם 'אנטי בקטריאליים' אך מכילים את החומרים המסוכנים שצוינו, כגון כלי פלסטיק, שטיחים, חומרי ניקוי, בגדים וצעצועים - נאסרו לשימוש על ידי המנהל, זאת היות והם גורמים בין היתר לסרטן. 

על פי ההצהרה, חומרים אלו אף מהווים סכנה ממשית למערכת האנדוקרינית, היות והם גורמים לחוסר איזון קיצוני בהורמונים. 

תגיות:זיהוםג'לסכנהאנטי בקטריאליחיטוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה