בריאות ותזונה

תפוח אחד ביום

"אכול בכל יום תפוח – והרופא בבית ינוח", אומר הפתגם. על סגולות הפרי הנפוץ

אא
מי שיוצא לשדות או לדרכים כבר יכול להבחין שהעצים הנשירים שהיו בתרדמה בזמן החורף, מבשרים לנו את האביב ההולך וקרב ומתחילים להפריח פרחים ועלים. אחד מעצים אלו הוא עץ התפוח. לפרי התפוח זנים רבים, וכמעט בכל השנה נוכל למצוא אותו על מדפי המרכולים. הוא פרי עסיסי ובעל טעמים רבים ושונים, וערב לחיכם של רבים.
התפוח נחשב לאחד הפירות החיוניים מבחינה בריאותית, ולא רק בגלל העובדה שהוא מכיל שפע של ויטמינים בכמויות גדולות. התפוח עשיר בסיבים תזונתיים הנמצאים בעיקר בקליפה. הסיבים מסייעים לתחושת השובע, דבר בעל חשיבות גדולה כשרוצים לשמור על המשקל מאוזן. הם אף מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול בדם ובוויסות רמת הסוכר אצל חולי סכרת. זו אחת הסיבות שחולי סכרת רשאים לאכול תפוחים למרות מתיקותם. כמו כן, מסייעים הסיבים בבעיות מעיים.
יתרון נוסף קשור ב"מדד גליקמי נמוך", כלומר, קצב עליית הסוכר בדם לאחר אכילת תפוח נמוך. זו סיבה נוספת לכך שתפוח מותר ומתאים לאכילה על ידי סוכרתיים וגם למצבים בריאותיים נוספים.
התפוח מכיל חומצה מאלית, שיש בכוחה לסייע בהוצאת רעלים שונים מהגוף, כגון מתכות כבדות. יתרון נוסף הקיים בתפוח קשור לבריאות השיניים: במחקר שפורסם באחד מכתבי העת עלה, שבריאות החניכיים אצל ילדים שהקפידו על אכילת תפוחים הייתה טובה יותר מאלו שלא הקפידו לצרוך אותו.
התפוח יכול לשמש כממתק טעים ובריא ואפשר לצרוך ממנו ללא הגבלה. אכילת תפוחים יכולה לחסוך את הצורך בשימוש במתוקים שאינם בריאים. תפוח משתלב מצוין עם אגוזים ושקדים וביחד הם יכולים לספק לנו ארוחה חלבונית בריאה ומזינה.
טיפים לקנייה ואחסון של תפוחים: א. רצוי עד כמה שאפשר לקנות תפוחים אורגניים שלא רוססו, ואז אפשר לאכול גם את הקליפה בלי דאגה. ב. רצוי להקפיד לקנות תפוחים מוצקים למגע ועד כמה שאפשר ללא פגמים. ג. רצוי לשמור על התפוח במקרר בכלי מאוורר ויבש כיון שבטמפרטורת החדר יתרכך. ד. רצוי לאכלו חי ולא מבושל.
אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי
תגיות:תפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה